Sökning: "Linn Fröberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linn Fröberg.

  1. 1. "Jag känner mig mer hemma i dövvärlden även om jag kan prata" : Ungdomars erfarenheter av att byta från en auditivt orienterad till en visuellt orienterad skolmiljö

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Sara Andersson; Linn Fröberg; [2020]
    Nyckelord :School placement; school setting; transition; deaf and hard-of-hearing students; identity work; social identity; Skolbyte; skolmiljö; transition; döva elever; hörselnedsättning; identitetsarbete; social identitet;

    Sammanfattning : Varje år byter ett antal elever som är döva eller har hörselnedsättning (D/HN) skolform under pågående grundskoleutbildning. Det har inte funnits en samlad bild av varför bytet sker och hur eleverna upplever omställningen. LÄS MER

  2. 2. (O)avsiktliga följder av vindkraft : - en tolkning av villkoret "avsiktligt" i artskyddsförordningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Linn Lundmark; [2015]
    Nyckelord :wind turbines; the Birds directive; deliberate; killing; disturbance;

    Sammanfattning : Wind turbines are a cleaner alternative to non-renewable energy, such as fossil fuels, and therefore help to decrease deleterious climate change.[1] Species protection is needed to preserve biodiversity, which is important to all species.[2] It is claimed, how­ever, that between these interests there is a contradiction. LÄS MER

  3. 3. A study of language development among children with hearing disabilities in pre-school

    Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linn Fröberg; Josefin Ravn-Holm; [2013]
    Nyckelord :Fo¨rha°llningsa¨tt; ho¨rselskadade barn; kommunikation; spra°kutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en förståelse för hur pedagoger arbetar med hörselskadade barns språkutveckling och att synliggöra pedagogernas tankar kring ämnet. En intressant aspekt är att se hur de arbetar och förhåller sig för att alla barn ska utvecklas i språket, både enskilt och i grupp. LÄS MER