Sökning: "Linn Göransson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Linn Göransson.

  1. 1. Resultatvolatilitet och underprissättning av IPO : En studie på First North Stockholm

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carolina Ivö; Linn Göransson; [2023]
    Nyckelord :Börsintroduktion; Initial Public Offering IPO ; Underprissättning; Initial avkastning; Ex ante; Resultatvolatilitet;

    Sammanfattning : Underprissättning vid en börsintroduktion (Initial Public Offering, IPO) har blivit ett uppmärksammat fenomen inom litteraturen för företagsfinansiering. Tidigare forskning har identifierat en trend att IPO:er är i genomsnitt underprissatta, och graden av underprissättning kan variera kraftigt. LÄS MER

  2. 2. Att vårdas i avskildhet eller gemenskap? : En litteraturstudie med kvalitativ ansats om patienters upplevelser av att vårdas i enkelsal och flerbäddssal.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Linn Göransson; Anna Rönn; [2019]
    Nyckelord :enkelsal; flerbäddssal; patient; upplevelse; vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Utvecklingen av vårdsalar på sjukhusen går mot fler enkelsalar och färre flerbäddssalar, men på det flesta sjukhus idag finns det både enkelsalar och flerbäddssalar. Sjuksköterskan placerar patienterna på respektive vårdsalar efter sin föreställning om vad som är mest lämpligt för patienten. LÄS MER

  3. 3. Låt landet lyfta loggan - En kvantitativ studie om country-of-origin-effekters påverkan på företags varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Leo Sondén Karestrand; Linn Forsberg; Johanna Göransson; [2018]
    Nyckelord :Marknadsföring; brand equity; varumärkeskapital; country-of-origin; brand origin; konsumentbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Let the country lift the logo- a quantitative study of the country-of-origin effects impact on the brand equity. Seminar date: 2018-06-01 Title of the course: FEKH29 - Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, Business Administration, 15 University Credits Points Authors: Johanna Göransson, Leo Sondén Karestrand, Linn Forsberg Advisor: Clara Gustafsson Key words: Marketing, Brand equity, Country-of-origin, Brand origin, Consumer behaviour, Purpose: This study aims to explore which of the country-of-origin effects that affect the certain components of the brand equity the most. LÄS MER

  4. 4. ”Vi vill placera ett barn i en så normal familj som möjligt” : En kvalitativ studie om familjehemssekreterares erfarenheter av samkönade familjehem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Linn Andersson; Malin Olsson; [2015]
    Nyckelord :heteronormativitet; samkönade föräldrar; heteronormativity; Foster care; same sex parents; sexualitet; sexuality Familjehemsvård; Social Sciences;

    Sammanfattning : Authors: Linn Andersson and Malin Olsson Title: “We want to place a child in such a normal family as possible”- A qualitative study of social workers experiences of same-sex foster care parents. [Translated title] Supervisor: Kristina Göransson Assessor: Gabriella Scaramuzzino In contemporary swedish society there are many different ways of “making” family beyond the so-called nuclear family, such as single parent families or same sex families. LÄS MER

  5. 5. Varför Gud? : En studie av ungdomars religiösa attribution i Halmstad

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Emma Göransson; Linn Jönsson; [2011]
    Nyckelord :Christianity; Youth; Religionpsychology; Religionssociology; Kristendomen; Ungdomar; Religionspsykologi; Religionssociologi;

    Sammanfattning : Titel: Varför Gud?  En studie av ungdomars religiösa attribution i Halmstad   Författare: Emma Göransson och Linn Jönsson   Handledare: Jürgen Offermanns   Frågeställning: Vilka faktorer påverkar valet av religiös attribution hos en ungdom i Halmstad? Finns det några specifika faktorer som förekommer oftare än andra i valet av religiös attribution hos en ungdom I Halmstad? Syfte: Vårt syfte är att finna orsakerna till varför en ungdom i Halmstad blir religiös och vad som kan vara avgörande i ett sådant beslut. Detta gör vi med utgångspunkt i religionssociologiska och religionspsykologiska teorier. LÄS MER