Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Sjuksköterskors erfarenheter av att vårda vuxna patienter med maligna blodsjukdomar : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Sjuksköterskans roll i vårdandet av patienter med maligna blodsjukdomar är utmanande då sjuksköterskan ska stötta patienten genom både diagnos och behandling. Personcentrerad omvårdnad gör att patienten lär sig om sjukdomen och blir delaktig i behandlingen. LÄS MER
2. Grupparbete som arbetsform : En kvalitativ intervjustudie av mellanstadielärares upplevelser av grupparbeten i teoretiska ämnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Utmaningar i dagliga aktiviteter för personer med Multipel Skleros : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
4. Åldersskillnader gällande byggarbetares uppfattning av den ideala arbetsgivaren
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det förelåg någon skillnad mellan tre olika åldersgrupper inom byggbranschen gällande uppfattningen av den ideala arbetsgivaren. Uppfattningen av den ideala arbetsgivaren mättes genom mätinstrumentet Employer Attractiveness Scale utifrån fem dimensioner: Intresse, Social, Utveckling, Tillämpning och Ekonomi. LÄS MER
5. Is SSE's education really "FREE"?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : This thesis aims to investigate to what extent higher education suffers from Functional Stupidity and thereby inhibits students from developing critical and reflective thinking. Specifically, the thesis studies the Stockholm School of Economics with the aim of answering the research question: "To what extent is Stockholm School of Economic's education influenced by Functional Stupidity, and why?" A qualitative research method collected empirics through interviews with educators and students, and seminar observations. LÄS MER