Sökning: "Linn Strömbäck"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linn Strömbäck.

  1. 1. BoI-utbildningars pedagogiska innehåll och högskolebibliotekschefers beskrivningar av pedagogisk kompetens

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Linn Strömbäck; [2022]
    Nyckelord :Kursplaner; intervjuer; högre utbildning; användarundervisning; pedagogisk kompetens; sociokulturell teori; professionsteori; övergång från skola till arbetsliv;

    Sammanfattning : Discussions about an assumed discrepancy between the content being taught in Library and Information Science (LIS) education and the needs of the labour market has been noted both on an international and a national level. Previous studies have highlighted a lack of pedagogical content in LIS programmes which, as a result, seemingly inadequately prepares students for the many pedagogical aspects of library work. LÄS MER

  2. 2. ”En protest mot polisbrutalitet, som mest lyckas visa att det våld du ska vara rädd för är demonstranternas” : En argumentationsanalys av Black Lives Matter-protesterna i opinionsartiklar från Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Linn Defruit; [2021]
    Nyckelord :Argumentationsanalys; andrafiering; Black Lives Matter; diskursteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att, genom närläsning av opinionsartiklar, se hur skribenter på Dagens Nyheter och Svenska Dagbladets ledar- och kultursidor argumenterade kring Black Lives Matter-protesterna 2020. Uppsatsen ämne har valts baserat på att opinionsjournalistik, och dess påverkan på samhällsdebatten är ett, generellt sett, underutforskat område trots att opinionsartiklar är bland de mest delade digitalt. LÄS MER

  3. 3. A Native Speaker Norm Approach vs. an Intercultural Approach in the English K-3 classroom in Sweden

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linn Strömbäck; Lovisa Oldaeus; [2017]
    Nyckelord :Native Speaker Norm Approach; Intercultural Approach; English teaching; internalization; diversity; tolerance;

    Sammanfattning : In a world that is becoming more cosmopolitan, pedagogical approaches, particularly those that focus on diversity of cultures, have become paramount. As a result, this study attempts to gain insight into what pedagogical approaches K-3 teachers in Sweden use during their English lessons, and whether these approaches are more native speaker or interculturally focused and why that is. LÄS MER