Sökning: "Linnea Brolin"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Linnea Brolin.

  1. 1. Påverkas anknytningen av introduktionens längd? : En intervjustudie med sex förskollärare om deras uppfattning om introduktion och anknytning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Amanda Brolin; Linnea Eriksson; [2024]
    Nyckelord :Introduktion; anknytning; trygghet; förskollärare; förskola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra förskollärares erfarenheter av olika introduktionsmetoder med avseende på anknytning och trygghet. Metoden vi använt är kvalitativa intervjuer där vi intervjuat sex förskollärare. LÄS MER

  2. 2. Samverkan i lokalt brottsförebyggande arbete : En kvalitativ studie av en storstadskommuns brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Kriminologi

    Författare :Vilma Bouveng; Linnéa Brolin; [2023]
    Nyckelord :Collaboration; Effektiv Samordning för Trygghet; EST; crime prevention; Samverkan; Effektiv Samordning för Trygghet; EST; brottsförebyggande;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to investigate how the municipality works with Effektiv Samordning för Trygghet (EST), as well as how the collaboration works within the municipality. To investigate this, we used semi-structured interviews and reviewed documents, then a thematic analysis was carried out on the material. LÄS MER

  3. 3. Brand awareness på sociala medier genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur kända företag på sociala medier arbetar med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnea Brolin; Isabelle Chamoun; [2022]
    Nyckelord :Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect; Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring på sociala medier är ett modernt fenomen inom markandsföringsvärlden och ett koncept som företag kan skapa ökad brand awareness genom (Adebanjo & Michaelides, 2010; O’Reilly, 2005). Influencer marketing kommer från celebrity brand endorsing, användning av kända personer i reklam för företag. LÄS MER

  4. 4. Att mötas i en tid då vi ska hålla avstånd : Skolkuratorers upplevelse av att genomföra samtalsstöd under distansundervisningen med anledning av covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lisa Holmqvist; Elin Selin; Linnea Brolin; [2020]
    Nyckelord :Samtalsstöd; kurator; covid-19; gymnasieskola; distansundervisning;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att få kunskap om skolkuratorers upplevelse av att genomföra samtalsstöd under skolans omställning till distansundervisning. Studien utgår från en kvalitativ forskningsmetod och insamling av empiri utfördes genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. ISO 26000 vs CSR - en jämförande studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Brolin; Mattias Eklund; Malin Ottander; [2010]
    Nyckelord :Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att jämföra ISO 26000 med etablerade CSR-teorier och genom det komma fram till en ny modell som kan hjälpa företag i sitt arbete med CSR. Metod: Vi har utfört en kvalitativ forskningsmetod där vi utgått från en induktiv ansats genom att vi har samlat in data och utifrån empirin försökt skapa egen teori. LÄS MER