Sökning: "Linnea Forssell"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Linnea Forssell.
1. "Det är det jag brukar säga, vi jobbar ju med ständig kriskommunikation" : En receptionsstudie av hur känslor används av kommunikatörer samt tolkas av mottagare i hållbarhetskommunikation
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this reception study is to increase the understanding of how perceptions correspond between communicators and recipients regarding which feeling is perceived to engage the most in the context of sustainability communication. The theoretical frame stretches from Sara Ahmed's theory about how actions are reactions of feelings, the green gap, living in denial, Tim Jensen’s theory about environmental guilt and theories in politics that include subactivism and Chantal Mouffe's theory about the importance of an “us and them” in opposition political movements. LÄS MER
2. Maximera hållbarhet – Att implementera hållbarhetsstrategier i företag – En fallstudie om Max Hamburgare och deras väg mot hållbarhet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med detta arbete är att se hur Max Hamburgerrestauranger AB har anpassat sig till nya interna och externa krav på hållbarhet. Vi vill belysa de faktorer som har varit väsentliga för utformning och implementering av Max hållbarhetsstrategi och lyfta fram de interna effekter det har fått på företaget. LÄS MER
3. Inte en vanlig eljätte men lite mer inlindat i bomull : En receptionsanalys av Skellefteå Krafts externa kommunikation av CSR och hållbar utveckling samt hur studenter avkodar budskapet.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : A reception analysis on Skellefteå Krafts external communication on CSR and sustainable development and in what ways students decode the message. As an effect of today's climate changes and global issues, one of the most important subjects for companies to communicate to consumers and stakeholders is corporate social responsibility (CSR). LÄS MER
4. Interkulturella anpassningar i kommunikation: En kvalitativ studie om interkulturell kompetens i reklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Tidigare forskning inom interkulturell kommunikation och interkulturell kompetens har ofta fokuserat på utbytesstudenters kommunikation eller på olika sorters översättningsproblematik. Det finns därmed en brist på forskning om interkulturell kompetens i reklam. LÄS MER