Sökning: "Linus Claesson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linus Claesson.

  1. 1. Kan data från riksskogstaxeringen användas för att bedöma kvalitet på tallens rotstock?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Gustav Claesson; Linus Edelbro; [2013]
    Nyckelord :Årsringsbredd; Kvist; Ståndortsindex; Talltimmer;

    Sammanfattning : Tidigare studier visar att ”summa 5 årsringsbredd med start 20 mm från märg vid brösthöjd” (5YRW) samvarierar med måttet grövsta kvist i rotstocken hos tall. Grövsta kvist är en viktig kvalitetsbeskrivande variabel som påverkar virkets värde och användningsområde. Riksskogstaxeringen tar borrkärnor på tillfälliga provytor. LÄS MER

  2. 2. Upplysning enligt IAS 36 : En kvantitativ fallstudie av två branscher

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linus Lindholm; Anders Claesson; [2011]
    Nyckelord :Goodwill; IAS 36; impairment test; disclosure requirement; Goodwill; IAS 36; nedskrivningsprövning; upplysningskrav;

    Sammanfattning : Background: Goodwill has been a hot and debated topic for a longer period of time. Researchers have debated how goodwill should be accounted for and have not come to a solution. In 2005 IFRS standards came which meant that goodwill no longer will be amortized according to plan, but to be put through a yearly impairment test. LÄS MER

  3. 3. En ny e-ra i bokbranschen? : En fallstudie av Akademibokhandeln & Adlibris

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Johan Claesson; Victor Estberger; Linus Sandberg; [2008]
    Nyckelord :E-handel; Traditionell detaljhandel; Läge Lokalisering; Omgivning Personal; Organisation Medarbetare; Inköp Sortiment; Logistik Distribution; Teknologi System; Kundfaktorer; Synliga; Osynliga; Koncept Sortiment; Design Profil;

    Sammanfattning : Som huvudsyfte avser vi att undersöka vad som kännetecknar de synliga och osynliga kundfaktorerna i en traditionell butikskedja i jämförelse med en Internetaktör. Vi vill även få fram framgångsfaktorer för en traditionell butikskedja och en Internetaktör som ett delsyfte. LÄS MER