Sökning: "Linus Hultén"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linus Hultén.
1. Hur aktiv andel påverkar avkastningar för fonder? : En kvantitativ uppsats om aktivt förvaltade fonder med hög aktiv andel överpresterar mot index.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Sweden's fund savings have increased in recent years. Both young and old people have started saving in everything from investment savings accounts to fund accounts, and in 2020, we reached a record level of savings. LÄS MER
2. Wind of Change - En fallstudie av Telenors resa med agil arbetsmetodik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Wind of change - A case study of Telenor's journey with agile working methods Seminar Date: 2021-01-14 Course: FEKH19, Business Administration: Degree Project in Strategic Management, 15 credits Authors: Alexander Lindqvist, Andreas Marttila Gaard, Linus Landegren & Peter Barrelid Supervisor: Devrim Göktepe-Hultén Keywords: Strategy, Structure, Agile, Culture, Adhocracy, Divisionalized, Dynamic capabilities, Change Management & Performance Measurement Purpose: The aim of the study is to investigate factors that can affect the connection between corporate strategy and organizational structure. The focus is on performance measurement, dynamic capabilities, corporate culture and the role of middle managers in adapting to and creating strategic goals. LÄS MER
3. Klicka med konsumenten : En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Författare: Joakim Bengtsson och Linus Kristiansson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng, Företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar, 4FE63E, Vårtermin 2016. Rapportens titel: Klicka med konsumenten - En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier Frågeställning: Hur påverkar annonsinnehåll och förtroende till annonsören svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier? Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att förklara och analysera hur annonsinnehåll och förtroendet till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier. LÄS MER