Sökning: "Linus Juhlin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linus Juhlin.

  1. 1. Utdelning i hybridorganisationer: En kvalitativ studie om motiv och faktorer som påverkar utdelning i kommunalt ägda bostadsaktiebolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Juhlin; Tim Sjöö; Linus Borglin; [2023]
    Nyckelord :Utdelning; Värdeöverföring; allmännyttan; kommunala bostadsaktiebolag; kommun; hybridorganisationer; motiv; faktorer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Utdelning i hybridorganisationer: En kvalitativ studie om motiv och faktorer som påverkar utdelning i kommunalt ägda bostadsaktiebolag Seminariedatum: 1:a juni 2023 Författare: Tim Sjöö, Filip Juhlin och Linus Borglin Handledare: Mattias Haraldsson Kurs: FEKH69 Frågeställning: Vad finns det för motiv bakom utdelningarna i allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag i Skåne? Om utdelning tas, vilka avvägningar och faktorer påverkar i så fall storleken av utdelning i allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag i Skåne? Syfte: Studiens syfte är att med ett delvis explorativt synsätt bidra till en ökad förståelse om motiven bakom utdelning samt vilka faktorer som påverkar storlek på utdelningar i allmännyttiga kommunala aktiebolag. Metod: För att uppnå studiens syfte har vi utgått från en kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 2. How do influencer marketers affect brand associations? : a semiotic Instagram study in the sports fashion industry

    Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för Ekonomi och arbetsliv

    Författare :Linus Juhlin; Miretta Soini; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; word of Mouth; brand associations; signaling theory; tribal marketing; social media; Instagram; sport’s fashion industry;

    Sammanfattning : Influencer marketing is an important tool to change and reinforce consumers brand associations. Influencers post content that is trying to create intended brand associations. The consumers’ reactions then decide what the realized brand associations are. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan konsumenters engagemang på Instagram och företags försäljning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Juhlin; Daniel Swietlicki; [2017]
    Nyckelord :Engagemang; sociala medier; ROI; content marketing; word of mouth; köpprocessen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka ifall det finns något samband mellan konsumenters engagemang på Instagram och företags försäljning inom modebranschen. Uppsatsen har byggts på en kvantitativ metod där hypoteser formulerats med hjälp av tidigare teori och testats med insamlad data från Instagram och kvartalsrapporter. LÄS MER