Avancerad sökning
Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Understanding particulate matter - Material analyses of real-life diesel particulate filters and correlation to vehicles’ operational data
Master-uppsats, KTH/KemiteknikSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka effekterna av driftsparametrar på ett antal mätbara askrelaterade parametrar i dieselpartikelfilter (DPF) i tunga fordon. Tidigare studier visar att askans packningsdensitet, askflöde och hur askan fördelas inuti ett DPF är beroende av parametrar som temperatur, avgasflöde och oljeförbrukning ett fordon har. LÄS MER
2. Outgrowing the Disruptions : Exploring Supply Chain Resilience in High-growth Firms
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In an ever-more complex and unstable global environment, the threats of supply chain disruptions are increasing. Furthermore high-growth firms, which are main contributors to the global economy, have no specific guidance as it pertains to this issue, while academics perceive a gap in knowledge with respect to these types of firms. LÄS MER
3. En flödesanalys hos Saltå Kvarn - med fokus på två produkter
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Syftet med denna rapport har varit att studera produktionsflöden i företaget Saltå Kvarn. Efter ett tidskrävande avgränsning i företaget hittades det till slut vilka två produkter som skulle analyseras. Dessa två produkter är röda linser 500 g och russin 500 g. LÄS MER
4. Cause Related Marketing - The determining factors behind consumers’ intention to participate in different types of Cause Related Marketing campaigns
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose - To extend the understanding of the determining factors behind consumers’ intention to participate in Cause Related Marketing campaigns and how they differ depending on if the campaign is monetary or nonmonetary. Design/methodology/approach - Drawing on Cause Related Marketing literature, 10 hypotheses were tested through regression analysis and ANOVA. LÄS MER
5. Branding Sweden : A study of social media driven democracy and its implications
Magister-uppsats, MarknadsföringSammanfattning : The general purpose of this qualitative study is to investigate the implications in regard to power, structure and control connected to the project Curators of Sweden. The study looks at nation branding through the use of social media. LÄS MER