Sökning: "Linus Nyström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linus Nyström.

  1. 1. Acoustic Doppler Current Profiling for streamflow measurements in subarctic climate

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Linus Nyström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The ADCP (Acoustic Doppler Current Profiling) technology has been widely available and acknowledged as an instrument used for different types of flow measurement since 1990s, from small scale river measurements to larger ocean current mappings. This study was conducted by the author in cooperation with SWECO with the focus on smaller scale measurements especially on small natural watercourses in a sub-arctic climate with the purpose to examine if the ADCP technology can be used as a complement to the more classic methods for this type of flow measurements Current meter and Conductivity flow measurements. LÄS MER

  2. 2. Reducering av verktygskostnade

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Linus Nyström; Elias Hallberg; [2020]
    Nyckelord :PDCA; cutting time; tool cost; PDCA; skärtid; verktygskostnad;

    Sammanfattning : Bucher Emhart Glass i Örebro arbetar med bearbetning och tillverkning av maskindelar, reservdelar, fixturer och prototyper för formning av glasbehållare. Nyligen har företaget installerat nya maskingrupper där varje maskin har ett verktygsförråd på några hundra verktyg. LÄS MER

  3. 3. Samhällsutvecklingens bröd, bokläsningens död? : En kvalitativ undersökning av lärares tillvägagångssätt för att motivera litteraturläsning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linus Nyström; [2019]
    Nyckelord :Fiktionslitteratur; digitalisering; läsmotivation;

    Sammanfattning : The study examines how teachers motivate pupils to read literature and how teachers utilize fiction literature and the narrative of other media to motivate pupils. The study’s method is qualitative interviews of four teachers and the result is formed by a thematic analysis and grounded theory. LÄS MER