Sökning: "Lisa Blomkvist"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Lisa Blomkvist.
1. The Best Gillette Can Be?
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Pulling out of a market in times of crisis. Case examples from Russia’s invasion of Ukraine and its implications on brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Småhusområdet Södra Lindbacken : ett gestaltningsförslag för samägda utomhusmiljöer i ett småhusområde där människor i alla åldrar kan trivas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : De gemensamma grönområdena måste vara tillräckligt attraktiva för att locka ut invånare i stadsdelar där majoriteten består av småhus med egen trädgård för att njuta av de goda effekterna som kommer från spontana möten i gemensamma utemiljöer. Syftet med denna avhandling var att undersöka preferenser för gemensamma utemiljöer hos människor i olika åldrar som bor i småhusområden och presentera detta i ett designförslag. LÄS MER
4. Public green corridors in Cochabamba : a conceptual model proposal for green infrastructure in Cochabamba, Bolivia
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : (1) The urbanization around the world has led a fragmentation of the natural habitats of plant and animal species. The urban structure is generating a growing matrix that is preventing the dispersal of species. This is damaging the biodiversity and is leading to mass extinction. LÄS MER
5. Det var en gång… : Elevers förmåga att skapa betydelse och sammanhang i berättelser– en textanalys
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med studien är att, genom en SFG-inspirerad textanalys, ge en bild av elevers förmåga att skapa betydelse och sammanhang i berättande texter. Frågeställningarna har varit ” Hur skapar eleverna sammanhang i berättelser, med avseende på textstruktur och logiska samband?” och ” Vilka likheter och skillnader i texterna finns mellan klassen som arbetar genrepedagogiskt och klassen som inte arbetar genrepedagogiskt?”. LÄS MER