Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Contextualizing for a smarter future

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Goffhé; Lisa Klofsten; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; Context; Agriculture; Smart agriculture; Value delivery; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Contextualizing for a smarter future – A comparative study on technological startups’ value delivery in the agriculture sector. Seminar date: 2021-06-02 Course: FEKH99, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 ECTS. LÄS MER

  2. 2. Motivation bland anställda  : En studie om balansen mellan handlingsfrihet och styrning och dess inverkan på anställdas motivation inom hotell- och restaurangbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Malin Hägglund; Lisa Hultén; [2018]
    Nyckelord :motivation; handlingsfrihet; empowerment; styrning; hotell- och restaurangbranschen  ;

    Sammanfattning : Ett förekommande problem hos individer på arbetsplatser är motivationsbrist, till den grad att anställda inte längre vill gå till arbetet som i sin tur kan resultera i att de väljer att säga upp sig. Detta påverkar såväl de anställda och företagen, som ekonomin och folkhälsan i samhället. LÄS MER

  3. 3. Svensk kod för bolagsstyrning - Kodens institutionalisering i företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabet Hultén; Lisa Björck; Sofia Wiik; [2010]
    Nyckelord :Svensk kod för bolagsstyrning; implementeringsprocess; löpande arbete; konsekvenser; institutionell teori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Mönster som framkommit ur empirin följer Scotts pelare. I de flesta företag har Koden nått en normativ institutionaliseringsnivå. Arbetssättet med Koden har habitualiserats. Den generella uppfattningen är att legitimiteten som Koden bidrar med endast täcker OMX:s krav. LÄS MER

  4. 4. Förtroendets betydelse i relationens livscykel, vid köp av externa tjänster

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Svensson; Hanna Klöfver; Anna Hultén; [2007]
    Nyckelord :Förtroende; relation; värdeskapande; reklambyrå och kund.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur och när förtroendet skapas i en affärsrelation då parterna inte har någon tidigare erfarenhet av varandra. Vidare är syftet att undersöka vilken betydelse förtroendet har, samt när i relationens livscykel förtroendets betydelse är som störst. LÄS MER