Sökning: "Lisa Lilja"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lisa Lilja.

  1. 1. EU:s handel med utsläppsrätter i svenska verksamheter: Hur påverkar EU:s lagstiftning om koldioxidutsläppsrätter olika industriverksamheter i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ellen Lilja; Lisa Persson; [2019]
    Nyckelord :EU-lagstiftning; Utsläppsrätt; Cap-and-trade; Klimatpåverkan;

    Sammanfattning : Uppsatsen omfattar EU:s handel med utsläppsrätter och hur denna typ av lagstiftning påverkar företag inom olika industriella verksamheter. Genom en kvalitativ enkätstudie tillfrågades olika företag varav tre stora och två mindre inom verksamheterna järn- och stålindustrin, mineralindustrin samt metallindustrin. LÄS MER

  2. 2. Authenticity of CSR : An Investigation from the Consumers' Perspective

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Britta Larsson; Elin Lilja; Lisa Sonesson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : CSR has become a major part in corporations’ daily work, but the consumers’ perspective of CSR is a relatively new research phenomenon. Previous studies have shown that corporations’ CSR initiatives can affect consumers’ opinions, given that the consumers are aware of them. LÄS MER

  3. 3. Integration genom event - America´s Cup:s förankring i Malmö

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Leifland; Ann Lilja; Lisa Kopp; [2006]
    Nyckelord :America´s Cup; Event; Integration; Malmö; Stadsmarknadsföring; Marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Integration genom event – America’s Cup:s förankring i Malmö Seminariedatum: 13 januari, 2006 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatseminarium, 10 poäng Författare: Lisa Kopp, Maria Leifland, Ann Lilja Handledare: Erling Green, Christer Kedström Fem nyckelord: America’s Cup, event, integration, Malmö, stadsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera en ansats till en ny metodik för att marknads¬föra Malmö stad där event utnyttjas för att öka integrationen: ”event med samhällssyfte”. Vi använder eventet America’s Cup som fallstudie för att identifiera hur event bedrivs idag och vilka behov vår modell bör tillfredställa. LÄS MER