Sökning: "Lisa Nilsson"
Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade orden Lisa Nilsson.
1. Revisorns roll inom ekonomisk brottslighet: En analys av förväntningsgapet och revisorns förpliktelser
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ekobrott har länge funnits på den kriminalpolitiska agendan och ligger högt upp på samhällets åtgärdslista. Revisorer ses i samhället som en central aktör i att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet. LÄS MER
2. Att höra och förstå : En läromedelsanalys av hörförståelseuppgifter i tyska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Communication is an integral part of our everyday life. In learning a new a language, there are a series of different skills that need to be mastered by a student to be efficient in the language. One of these skills is listening comprehension. Listening comprehension is the skill that students found the hardest to master and be confident in. LÄS MER
3. Patientens möjlighet att vara delaktig vid ställningstagande inför beslut om hjärt-lungräddning : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Ställningstagande till hjärt-lungräddning (HLR) innebär att utifrån ett medicinskt perspektiv väga nyttan av behandling mot riskerna som detta medför, samtidigt som patientens vilja tas i beaktande. Patienten kan behöva stöttning för att kunna vara delaktig i beslut kring den egna vården och det är sjuksköterskans uppgift att vägleda patienten i detta. LÄS MER
4. Årsredovisningar – Visar mer än vad lagen kräver
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Varför sjöng du inte? : En intervjustudie av lärares anpassningar och strategier i arbetet med elever med läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Idén till studien kom från en fallstudie av Lisa Asp-Onsjö (2008) som undersöker skolsituationen för elever med behov av anpassningar och särskilt stöd utifrån begreppen rumslig, social och didaktisk inkludering. Därefter utarbetades syftet med studien, nämligen att undersöka vilka anpassningar och strategier lärare använder sig av i arbetet med elever med läs- och skrivsvårigheter. LÄS MER