Sökning: "Lisa Stark"
Visar resultat 16 - 20 av 69 uppsatser innehållade orden Lisa Stark.
16. Att möta alla elever : Differentierad läsundervisning inom ämnet svenska i årskurs 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Alla elever är olika och läsundervisningen ska anpassas så att alla elever får möjlighet att uppnå de kunskapskrav som styrdokument kräver. Läsforskning visar att den tidiga läsutvecklingen hos barn är komplex och ett dilemma gällande lärarens bemötande av elevernas olika bakgrunder och erfarenheter föreligger. LÄS MER
17. Samma vatten? En kvalitativ studie om idrottslärare i årskurs 7-9, bedriver en likvärdig sim-och livräddningsundervisning och om en progression- och nivåanpassning skulle vara ett hjälpmedel för läraren
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare i ämnet idrott och hälsa bedriver simundervisning och livräddningsundervisning. Vidare är syftet att undersöka hur lärare ställer sig till en tydligare progression och nivåanpassning inom simning och livräddning för grundskolans årskurs 7-9. LÄS MER
18. Redovisningsval i fastighetsbranschen : Väljer företag med tillväxt att upprätta årsredovisning enligt K2 eller K3?
M1-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Efter utvecklingen av Bokföringsnämndens K-regelverk, K2 och K3, diskuterades olika för- och nackdelar avseende regelverken bland experter inom redovisningsprofessionen. För mindre företag med möjligheten att välja mellan K2- och K3-regelverket blev valet således inte självklart. LÄS MER
19. "Man måste ha skinn på näsan" : En kvalitativ studie av nyanställdas möte med organisationskulturen på ett mansdominerat industriföretag i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Industribranschen är idag fortfarande en mansdominerad bransch trots gedigna försök att jämna ut könsfördelningen. Det råder meningsskiljaktigheter kring vad det är som ligger till grund, för att en jämlik könsfördelning är svår att uppnå. En del hävdar att det handlar om vilka typer av utbildningar som väljs av män och kvinnor. LÄS MER
20. Storytelling som reflektion av varumärket : Två fallstudier över varför storytelling används för att reflektera personliga varumärken på YouTube
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Denna studiens ansats är att förstå på vilket sätt som storytelling används för att reflektera det personliga varumärket på sociala medier. Tillhörande frågeställningar är varför storytelling använd på sociala medier samt hur storytelling och personligt varumärke hänger ihop. LÄS MER