Sökning: "Lise Svensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lise Svensson.

  1. 1. Utmaningar vid användandet av Balanced Scorecard – fallet Besam Production

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Svensson; Gry Westin; Lise Margareth Jensen; [2006]
    Nyckelord :Balanced Scorecard; utmaningar; användning; mätningar; rapporteringssystem; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Avsikten med denna undersökning är att tillföra kunskaper om utmaningar och problem vid användandet av Balanced Scorecard. Detta genom att dels kategorisera utmaningar som står omnämnda i litteraturen i ett antal problemområden och dels genom att undersöka om Besam Production har stött på dessa. LÄS MER

  2. 2. Effekten av kalkylsystemet MEPS : en jämförelse mellan två försäkringsbolag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ekonomi och informatik

    Författare :Beatrice Johansson; Johan Nilsson; Lise-Lotte Svensson; [2004]
    Nyckelord :MEPS; Försäkringsföretag; Kalkylprogram; Sociala miljöer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Interaktionen som nöjdhetsskapande faktor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Lise-Lotte Jansson; Lina Svensson; [2003]
    Nyckelord :interaktion; kundnöjdhet; kustpilen; blekinge trafiken; nöjdhetsskapande handling-metod; kritisk händelse-metod;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte Syftet med vår uppsats är att studera vilka faktorer i interaktionen mellan personalen och dess kunder som är nöjdhetsskapande i tjänsteföretag som präglas av; ? Begränsad påverkansmöjlighet på slutprodukt, exempelvis nätverksorganisationer med många ´ inblandade aktörer, ? Få och/eller sporadiska kundkontakter, exempelvis till följd av ett ökat utnyttjande av teknologi och självbetjäning. Utifrån detta ska vi konstruera en egen Kundnöjdhets-skapande interaktionsmodell och jämföra den med befintliga nöjdhetsskapande modeller. LÄS MER