Sökning: "Liseberg"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade ordet Liseberg.
21. Skapa glada minnen - En studie om varumärkesförmedling i upplevelseföretag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Frontpersonalen i upplevelseföretag har en mycket viktig roll vid förmedling av företagets varumärke. På Liseberg har ledningen utarbetat så kallade ”honnörs- och budord” som ett sätt att förmedla varumärkets värderingar till personalen. LÄS MER
22. Hur skapar man ett leende? : En uppsats om personalmotivation
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Our purpose with this paper has been to analyse and discuss how motivation of the personnel affects the service quality in service companies. This has been done through two studies; a literature study with existing theories and an empirical study on the divisions of Lyckohjul and Shopping at Liseberg. LÄS MER
23. Säkerhetsarbetet i kundens tjänst eller inte?- på ett nöjesfält
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Säkerhetsarbetet i kundens tjänst eller inte?- på ett nöjesfält Författare: Anja Grönvall, Ida Jensen och Andreas Källström Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka hur anläggningens hanterande av säkerhet påverkar turistens syn på en turistanläggning. Metod: Vi har utfört en enkätundersökning för att kunna få en uppfattning av hur Lisebergs kunder anser att säkerhetsarbetet fungerar. LÄS MER
24. SOMEWHERE OVER THE RAINBOW... : En studie av Lisebergs krishantering och medierapporteringen vid Rainbow-olyckan 2008
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping; Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Sommaren 2008 inträffade en extraordinär händelse på nöjesparken Liseberg i Göteborg. Åkattraktionen Rainbow gick sönder och flera passagerare skadades och fick föras till sjukhus. Media har följt denna händelse och det har spekulerats kring Lisebergs agerande och säkerhet. LÄS MER
25. Turistnäringen i Göteborg
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: I dagens hårdnande globala konkurrens där många arbetstillfällen inom den traditionella produktionsindustrin flyttar till låglöneländer, ser många bedömare tjänstesektorn som vår nya stora tillväxtmotor. Turistintensiva branscher som hotell och restaurang, bedöms av SCB att få en kraftig tillväxt av jobb. LÄS MER