Sökning: "Liselott Sverige"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Liselott Sverige.
1. Språkutvecklande arbetssätt på introduktionsprogrammet : Ämneslärarnas arbete för språkutvecklande arbetssätt i undervisningen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : På introduktionsprogrammet går elever som är mellan 16-19 år gamla och som inte har bott i Sverige i mer än fyra år. Eleverna strävar efter att få betyg för åk. 9 i svenska som andraspråk, matematik och i engelska och i minst fem ämnen till. LÄS MER
2. Insatser för unga lagöverträdare i Sverige : Vilka påverkande insatser används och varför?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/KriminologiSammanfattning : The purpose of the study was to find out if the influential arrangements that is given to convicted delinquents between 15-17 years old is practised because they have evidence or if it is based on other grounds. The research questions were answered with the help of a questionnaire and interviews. LÄS MER
3. Vilka förändringar i känsloreglering sker i samband med ERGT-behandling?
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : ERGT är en gruppbehandling som i Sverige idag ges till patienter i psykiatrisk öppenvård och som syftar till att hjälpa patienter till minskad användning av destruktiva beteendemönster genom att främja mer adaptiv känsloreglering. Patienterna som deltog i denna studie har genomgått ERGT vid mottagningen för Dialektisk Beteende Terapi på en psykiatrisk klinik i södra Sverige. LÄS MER
4. King Kopetzky syndrome - En beskrivande litteraturstudie om möjliga bakomliggande orsaker och rehabilitering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : KKS innebär svårigheter att höra tal i bakgrundsljud trots normala hörtrösklar vid tonaudiometri. Tillståndet kallas även ”Obscure Auditory Dysfunction” och ”Auditory disability with normal hearing”. KKS drabbar en heterogen grupp. LÄS MER
5. Hållbar utveckling, ska det vara så svårt att förstå? : Pedagogers undervisning om ämnet i förskolan
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Utifrån litteratur kan man läsa om vad hållbar utveckling innebär och att det är ett komplext ämne. Det finns däremot inte mycket information som visar på hur man inom förskolans verksamhet arbetar med hållbar utveckling. LÄS MER