Sökning: "Litteratur och politik"

Visar resultat 16 - 20 av 72 uppsatser innehållade orden Litteratur och politik.

  1. 16. Nike’s Dream Crazy campaign and how it influenced views and opinions towards the brand

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Brandberg; Mathias Myrefelt Norlinger; Kevin Ngo; [2020]
    Nyckelord :Nike; Swedish consumer behaviour; Political Consumerism; Kaepernick; Political stance; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: In 2018 Nike launched an advertisement campaign called “Dream Crazy” that provoked controversial reactions in social media and large coverage in the media. This qualitative study aims to find out what Swedish students aged 19-24 think of specifically the political aspect of that campaign, and how much it matters and influences their decision making when choosing products. LÄS MER

  2. 17. Stuck in Limbo : A qualitative analysis regarding the effects of living in deprived neighborhoods on the citizenship of the second-generation immigrants in Bäckby.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Faris Henry Gergis; [2020]
    Nyckelord :Deprived neighborhoods; second-generation immigrants; substantive citizenship; Peregrinus citizenship; integration; political participation; Utsatta områden; andra generationens invandrare; substantiv medborgaskap; Peregrinus medborgarskap; integration; politiskt deltagande;

    Sammanfattning : This thesis is a qualitative study based on semi-structured interviews that were conducted with six highly educated young second-generation immigrants from the deprived neighborhood of Bäckby in Västerås. By aiming to understand how the participants portray their substantive citizenship and its impact upon political participation as an essential pillar of Swedish democracy, the author focused upon how the participants described their perceived discrimination, sense of belonging, transnationalism, and political participation. LÄS MER

  3. 18. Läsning för framtidens samhällsmedborgare : En analys av tre politiska diskussioner om barns och ungas läsning från 1910-talet, 1950-talet och 2010-talet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Ellen Jonsson; [2020]
    Nyckelord :Reading promotion; Children; Books and reading; Politics and literature; Litteratur och politik; barn och böcker; kulturpolitik; läsning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how politic in the field of children´s and young people´s reading has been formulated and motivated during different periods. The analysis comprises political discussions from three periods: the 1910s discussion about how to promote good and inexpensive reading for pleasure, the 1950s political debate about light entertaining literature and comic books, and the political discussion about decreasing reading ability and reading promotion that followed the impaired Swedish results from PISA 2012. LÄS MER

  4. 19. Den medialiserade kulturskandalen : En kvalitativ innehållsanalys av Handkedebatten i svensk press

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Clara Monserrat Forssén; [2020]
    Nyckelord :Skandaliseringsprocesser; medialiserad skandal; intermediala dagordningseffekter; framing; kulturjournalistik; kulturdebatt; Nobelpriset; Peter Handke;

    Sammanfattning : Svenska Akademiens beslut att ge 2019 års Nobelpris i litteratur till författaren Peter Handke väckte starka reaktioner världen över. Valet uppfattades som kontroversiellt på grund av Handkes ställningstaganden under krigen i det forna Jugoslavien. LÄS MER

  5. 20. Har skönlitteraturen en plats i religionskunskapen? : Olika perspektiv på lärande, litteratur och ungdomar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Religionsvetenskap

    Författare :Linus Christenson; [2019]
    Nyckelord :empati; livsfrågor; religionskunskap; skönlitteratur; innehåll;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka om tidigare forskning kan ge stöd för användning av skönlitteratur i religionskunskapsundervisningen för gymnasieskolan. Metoden jag använt är kvalitativ och med jämförande innehållsanalys. Texterna jag analyserat är Litteraturläsning- Som utforskning och upptäcktsresa av Louise M. LÄS MER