Sökning: "Liv Selling"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Liv Selling.
1. Production, utilization and implementation of coconut charcoal in rural Mozambique: As a clean cooking fuel and a way to improve economic empowerment of women in Linga Linga
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : Luftförorening är ett globalt hälsoproblem och i Moçambique orsakas inomhusluftförorening främst av matlagning över öppen eld. Denna studie undersöker potentialen hos kokosnötskol som en renare bränslekälla för matlagning och som en möjlig inkomstkälla för kvinnor i byn Linga Linga, Moçambique. LÄS MER
2. Unga kvinnors erfarenhet av vägen in i prostitution : En litteraturstudie baserad på självbiografier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån självbiografier undersöka unga svenska kvinnors väg in i att börja sälja sex. Då mörkertalet är stort kring hur många unga kvinnor som säljer sex behövs en kunskapshöjning hos myndigheter i syfte att kunna identifiera vilka de främsta faktorerna för en väg in i prostitution är. LÄS MER
3. Pateinters upplevelser av att leva med trycksår : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Trycksår är en typ av skada som är vanligt förekommande inom sjukvården. Den är ofta smärtsam för den drabbade, både fysiskt som psykiskt, och är dessutom icke sällan svårläkt. Upplevelsen av att leva med trycksår kommer ofta i skymundan i arbetet kring trycksår. LÄS MER
4. Oönskade kläder, vart tar de vägen? : En kvalitativ studie om hur unga kvinnoravyttrar sina kläder.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konceptet fast fashion har skapat ökade möjligheter för konsumenten att kontinuerligtuppdatera sina kläder i garderoben. Den konstanta rörelsen där nya kläder introduceras samtidigt som plagg avyttras bidrar till negativ påverkan på miljö och samhälle. LÄS MER
5. Att vara ett varumärke: en jämförande studie mellan personlig varumärkesbyggnad på Instagram och varumärkesbyggnad i företagsvärlden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala mediers framfart har möjliggjort för en ny typ av varumärken att utvecklas och växa. Det handlar om varumärken som inte säljer produkter, utan istället säljer sig själva – de personliga varumärkena. LÄS MER