Sökning: "Livia Bjurling"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Livia Bjurling.

  1. 1. Employer attractiveness, arbetsengagemang och arbetstillfredsställelse inom den svenska byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Fredrika Jussil; Livia Bjurling; [2018]
    Nyckelord :employer attractiveness; arbetsengagemang; arbetstillfredsställelse; social exchange theory; organisatorisk identifiering; byggbranschen; Social Sciences;

    Sammanfattning : The lack of labour is today an extensive problem in Sweden’s construction industry. Therefore, the purpose of this study was to examine how employer attractiveness is valued and how the experience of work engagement and job satisfaction appears in the Swedish construction industry. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing’s effect on brand perceptions – A consumer involvement perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Ekstam; Livia Bjurling; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; consumer involvement; brand attitude; brand personality; social media marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to enhance the understanding of how different groups of consumers perceive a brand depending on whether they are exposed to influencer marketing or paid social media marketing. Methodology: A descriptive quantitative study with a between-subjects design was conducted using a digital survey. LÄS MER

  3. 3. Crowdfunding’s Effect on Brand Identity

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Livia Bjurling; Tobias Hansson Ehrs; Victor Ekstam; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Butikerna bakom skärmen – Kapabiliteter inom e-handeln och dess påverkan på effectiveness i en dynamisk miljö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Svensson; Munni Akter; Livia Bjurling; Josephine Sjölin; [2016]
    Nyckelord :E-handel; Kapabiliteter; Effectiveness; Värdeskapande; Dynamisk miljö; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka vilka kapabiliteter inom e-handeln som påverkar företags värdeskapande genom effectiveness i en dynamisk miljö. Metod: Via en kvalitativ ansats genomfördes en multipel fallstudie med hjälp av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER