Sökning: "Liza Olsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Liza Olsson.

  1. 1. Medarbetarnas upplevda motivation vid arbete på distans : En kvalitativ undersökning som vill visa om kringliggande faktorer påverkar medarbetares motivation vid distansarbete

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Liza Peri; Linnea Olsson; Amanda Saintyves; [2021]
    Nyckelord :Working remotely; motivation; psychological needs; employees; Distansarbete; motivation; psykologiska behov; medarbetare;

    Sammanfattning : Till följd av viruset Covid-19 har många organisationer implementerat arbetsformen distansarbete, vilket kan ha en påverkan av den upplevda motivationen hos medarbetare. Studiens syfte är att analysera medarbetarnas upplevda motivation vid arbete på distans. LÄS MER

  2. 2. Kan human resource management vara med och bidra till en mer hållbar organisation? : En kvalitativ studie om human resource managements integration i hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Liza Prytz; Rebecka Olsson; [2020]
    Nyckelord :Corporate sustainability; human resource management; social sustainability; environmental sustainability; competences; human resources; strategic work operative work; Hållbarhetsarbete; human resource management; social hållbarhet; miljömässig hållbarhet; kompetenser; humana resurser; strategiskt arbete operativt arbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vad HRM arbetar med inom den social och miljömässig hållbarheten i organisationer samt vilka utmaningar som finns inom hållbarhetsområdet. Uppsatsen vill även undersöka om det finns konkurrensfördelar som HRM kan generera. LÄS MER

  3. 3. Köp med hjärtat! En studie om Fairtrade Sveriges identitetskapande

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Liza Olsson; [2013-09-24]
    Nyckelord :Kommunikation; Rättvishandel; Fair Trade; Fairtrade; Omdöme; Image; Identitet; Retorik;

    Sammanfattning : Titel Köp med hjärtat! Författare Liza Olsson Kurs Examensarbete (kort master) i medie- och kommunikationsvetenskap Termin Vårterminen 2013 Handledare Orla Vigsø Sidantal, ord 85 sidor 39 065 ord Syfte Syftet är att ta reda på hur Fairtrade Sverige presenterar sig själva Metod Retorisk analys Material Tre annonser ur en reklamkampanj för Fairtrade Sverige, tre producentberättelser från Fairtrade Sveriges webbsida och tre intervjuer med tre Fairtrade ambassadörer. Totalt nio texter. LÄS MER

  4. 4. Tror man på Troman?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Amanda Bengtsson; Liza Olsson; [2011-02-22]
    Nyckelord :Business-to-business; Psuedo-händelse; Kommunikation; Förtroende; Relation; Småföretag; Retorik; Pr; Image; Kund;

    Sammanfattning : Titel: Tror man på Troman? - Kommunikation, relation och förtroende mellan kund och företag. Författare: Amanda Bengtsson och Liza Olsson Uppdragsgivare: Troman AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier kommunikation Termin: Höstterminen 2010 Handledare: Marie Grusell Sidantal: 37 sidor, 13368 ord. LÄS MER