Sökning: "Ljudsinnet"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Ljudsinnet.

  1. 1. Flight mood: on : En kvalitativ studie om anpassad musik efter sinnesstämningar inom flygbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Regina Fransson; Josefine Raun; Felicia Sjöblom; [2018]
    Nyckelord :Ljudsinnet; musik; sinnesstämning; varumärke; musikpsykologi; kundvärde; upplevelse; digitalisering; tidsuppfattning;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfrågor Syftet med uppsatsen är att undersöka hur flygbolag, ur ett företagsperspektiv, kan arbeta med ljudsinnet i form av anpassad musik efter resenärers sinnesstämningar under en flygresa. Detta för att visa hur flygbolagen kan arbeta med musikpsykologi med hjälp av digitaliseringen och därmed skapa mer personliga reseupplevelser för sina konsumenter som även gynnar deras varumärke. LÄS MER

  2. 2. En magisk garderob : Storytelling i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Fanny Alm; Amanda Dickèr; [2013]
    Nyckelord :Storytelling; sinnesmarknadsföring; provrum; klädföretag;

    Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan storytelling förstärkas genom sinnesmarknadsföring i provrum? Syfte: Uppsatsens syfte är att genom ett kundperspektiv identifiera hur storytelling förmedlas genom syn- och ljudsinnet i Monkis provrum och utifrån detta analysera på vilka sätt storytelling kan förstärkas. Metod: Uppsatsen har baserats på en kvalitativ studie som kommit att anta en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Malin Jonsson; Jenny Netzler; [2011]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Sensory Strategies; Sensory Expressions; Sensory Impressions; Servicescape; Sight; Hearing; Smell; Taste; Touch; Brand Strategy; sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; sinnesuttryck; sinnesintryck; upplevelserum; synsinnet; ljudsinnet; luktsinnet; smaksinnet; känselsinnet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER