Sökning: "Local advantage"

Visar resultat 1 - 5 av 342 uppsatser innehållade orden Local advantage.

  1. 1. Samverkansfördelar : En kvalitativ analys av samverkan mellan Arbetsförmedlingen och kommunerna i södra Halland

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nelson Guzlander; [2024]
    Nyckelord :Theory Of Collaborative Advantage; job matching; Halmstad; Falkenberg; Laholm; Hylte; Arbetsförmedlingen; Huxham; Vangen; cooperation municipalities;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate the collaboration between the Swedish Public Em-ployment Service and the municipalities in southern Halland (Falkenberg, Halmstad, Hylte, Laholm) based on Huxham and Vangen's theory of the benefits of collaboration, "Theory Of Collaborative Advantage". The theory is suitable for studies of organizations and is based on the fact that there are different incentives or motives for starting a collaboration. LÄS MER

  2. 2. Beyond borders and barriers: A qualitative study of foreign direct investment and its effect on knowledge transfer in Rwanda

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Linnea Helgegren; Astrid Viktorsson; [2024]
    Nyckelord :Knowledge transfer; Absorptive capacity; Social integration mechanisms; Foreign direct investment; Developing country;

    Sammanfattning : Foreign direct investment has been considered to provide an avenue for knowledge transfer between investors and entrepreneurs. However, few studies have investigated what capacities influence the quality of cross-border knowledge transfer. LÄS MER

  3. 3. När förändringens vindar blåser : En kvalitativ studie om affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linda Morin; Maria Svensson; [2023]
    Nyckelord :Kvalitativ fallstudie; affärsmodellsinnovation; grön samhällsomvandling; effektuering;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka vilka möjligheter och utmaningar etablerade industriföretag ser gällande affärsmodellsinnovation ur ett effektueringsperspektiv, pådrivet av den rådande gröna samhällsomvandlingen i norra Sverige. Studien ämnar besvara följande forskningsfrågor: Vilka är de främsta möjligheterna till affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen? Vilka är de främsta utmaningarna för affärsmodellsinnovation pådrivet av den gröna samhällsomvandlingen? Studien genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer med tre delägare i ett etablerat industriföretag samt med två lokala affärsutvecklare. LÄS MER

  4. 4. Flying with starling entrepreneurs : An explorative case study into how foreign entrepreneurs navigate entrepreneurial ecosystems and mobilize resources.

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Corné Milton Marskamp; Johannes Keil; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; entrepreneurial ecosystem; resource mobilization; networks; starling entrepreneur;

    Sammanfattning : Background: In order to create and grow a successful start-up, entrepreneurs need a variety of resources. To obtain these easier, many entrepreneurs move to entrepreneurial ecosystems (EE), where resources are abundant and more accessible. LÄS MER

  5. 5. Sharing Knowledge is Sharing Power : A case study on inter-organizational knowledge transfer within a destination

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Pahlow Mariele; Cajsa Svensson; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management KM ; Inter-organizational knowledge transfer; Destination management organization DMO ; Small and medium-sized enterprises SME s ; Destination development; Tourism stakeholders; Sustainable competitive advantage; Kalmar;

    Sammanfattning : The key to an organization's long-term success is a sustainable competitive advantage. In a global market characterized by fierce competition, organizations differentiate themselves no longer through their competitive position or technological or human resources but through knowledge. LÄS MER