Sökning: "Local sponsorship"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Local sponsorship.

  1. 1. “The Sleeping Partner” : A qualitative research examining the “sponsorship” entry in the Middle East- The case of the UAE

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ahmed Madi; Hassan Alssaqqal; Edwin Zarkovsky; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; market entry strategies; United Arab Emirates UAE ; Entry Modes; Local sponsor selection criteria;

    Sammanfattning : Scholars in the international business field have presented various findings on international entry mode strategies, yet few were conducted on the Middle East. However, a recent study has presented a new form of entry mode used among multinational corporations (MNCs) in the Middle East where foreign companies tend to form partnership with individuals (local sponsor) rather than corporations when entering the market. LÄS MER

  2. 2. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  3. 3. Utvärdering av sponsorskap : En studie om målsättning, avgörande faktorer och effektmätning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filip Fagernäs; Sarah Folkesson; [2021]
    Nyckelord :Sponsorship; sports; sports organization; exposure; effect; added value; brand awareness; relationship building; Sponsring; idrott; idrottsorganisation; exponering; effekt; mervärde; varumärkesmedvetenhet; relationsskapande;

    Sammanfattning : As it has become increasingly important in the sports world for organizations to try to raise capital, sponsorship has become more significant. As a result, the sports associations receive the financial assets they need from the companies and in exchange, the companies receive exposure in return for example. LÄS MER

  4. 4. Heartful partnership or just business? : Investigating corporations' reasoning and expected outcomes of sponsoring Swedish elite football teams.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Organisation, Ledarskap, Strategi och Entreprenörskap; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, Centre for Innovation Systems, Entrepreneurship and Growth; Jönköping University/IHH, ESOL (Entrepreneurship, Strategy, Organization, Leadership)

    Författare :Jacob Bergengren; Oscar Knutsson; Jonatan Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :sports marketing;

    Sammanfattning : Abstract Background: Marketing in the current era is more complex than before, companies need to be creative and utilize more marketing mediums in order to stand out and reach a greater audience. Many companies thus implement sponsoring activities connected to sports to reach a greater and more specific audience. LÄS MER

  5. 5. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Sundström; Tim Mårtensson; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship activities; marketing; grocery stores; Sponsring; sponsringsaktivitet; marknadsföring; livsmedelsbutiker;

    Sammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER