Sökning: "Location-based applications"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden Location-based applications.

  1. 1. Machine Learning for Spatial Positioning for XR Environments

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Khaled Alraas; [2024]
    Nyckelord :Extended Reality; Machine Learning; Sensor Fusion; Spatial Data Accuracy Virtual Productions; Augmented Reality; Virtual Reality; Real-time Camera Tracking; Location-Based Services; Gaming Platforms; Sensor Integration;

    Sammanfattning : This bachelor's thesis explores the integration of machine learning (ML) with sensor fusion techniques to enhance spatial data accuracy in Extended Reality (XR) environments. With XR's revolutionary impact across various sectors, accurate localization in virtual environments becomes imperative. LÄS MER

  2. 2. High-Level Simulator of Federation Orchestration

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Toon Keymeulen; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The development of a new wireless access infrastructure can introduce some exciting new applications that are impossible to deploy with the current generation communication infrastructure. Therefore the REINDEER project presents a new distributed cell-free network infrastructure called RW, that creates favourable propagation and antenna array interaction. LÄS MER

  3. 3. Hybrid Wireless Positioning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Phalguni Nagendra; Marco Vihelmo Velapatino Gamarra; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Numerous location-based services (LBS) have evolved because of the fast development of mobile Internet for use in commerce, entertainment, security, and other areas. All of these need a precise real-time location-based service with smooth indoor- outdoor transition in highly populated areas. LÄS MER

  4. 4. Spelifiering av kulturarv : En kvalitativ studie om att skapa engagemang kring Sveriges kulturarv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jadelius Emil; Svensson Rasmus; [2021]
    Nyckelord :Cultural heritage; Gamification; Fogg s Behavior Model FBM ; Location-based applications; User-Centered Design; Kulturarv; Spelifiering; Foggs beteendemodell FBM ; Platsbaserade applikationer; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Introduktion: Besöksnäringen är en växande sektor i Sverige, där kulturarv utgör en central del för att förmå skapa attraktiva besöksmål. Trots detta finns det fortfarande många kulturarv som inte synliggörs och därmed förblir outnyttjade resurser för städer och landsbygd. LÄS MER

  5. 5. A Comparison of Smartphone GPSL1 and Galileo E1-B/C Spoofing Resilience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Torbjörn Leksell; [2021]
    Nyckelord :GNSS; Spoofing; GPS; Galileo; Smartphone; GPU; Signal Simulation; GNSS; Förfalskning; GPS; Galileo; Smarttelefon; GPU; Signalsimulator;

    Sammanfattning : Location-based services have grown in importance as smartphones, and location-based applications have become an integral part of everyday life. While Global Navigation Satellite Systems (GNSSs) provide the most accurate position determination, open service GNSS signals remain unprotected and susceptible to spoofing attacks. LÄS MER