Sökning: "Lojal"
Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser innehållade ordet Lojal.
1. Viral eller Lojal? - En utredning om förhållandet mellan privatanställdas yttrandefrihet och kritikrätt respektive lojalitetsplikt i relation till användandet av sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Arbetet syftar till att återge rättsläget inom yttrandefrihet, kritikrätt och lojalitetsplikt, främst i förhållande till arbetstagares och arbetsgivares rättigheter och skyldigheter inom anställningsförhållandet, i den privata sektorn. Ett särskilt intresse ges åt tillämpning på sociala medier. LÄS MER
2. ”Jag går in som en krockkudde och skapar lite fluff mellan familjen och vården” : En kvalitativ studie om hälso-och sjukvårdskuratorns friktions- och jurisdiktionsarbete inom den somatiska barnsjukvården
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Kuratorn är en av flera professioner inom barnsjukvården och verkar inom en kunskapstradition som härrör till det sociala och psykosociala vetenskapsfältet. Sjukvården är utsatt för extern styrning och svåra ekonomiska och arbetsmiljöförhållanden. LÄS MER
3. Vägen till lojalitet : En kvantitativ studie om lojalitet på den svenska bilmarknaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Background and purpose: In a highly competitive market such as the Swedish car market, it is of great importance for companies to gain a loyal customer base. Loyal customers have proven to entail several benefits. LÄS MER
4. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
5. Digitala dialoger : En analys av affordansers påverkan på antifeministisk kommunikation på plattformarna X, Instagram och Rumble
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Den här studien undersöker vilka affordanser sociala medie plattformarna X, Instagram och Rumble förser och hur affordanserna används av tre olika antifeministiska kreatörer. Vi använde oss av Treem och Leonardis teori om affordanser, där observationsschemat delades in i synlighet, varaktighet, redigerbarhet och anknytning. LÄS MER