Sökning: "Lojalitet B2B"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Lojalitet B2B.

  1. 1. Inköpsmetoders roll inom B2B-relationer : En kvalitativ studie om inköpsmetoders påverkan på B2B-relationer inom mode- och textil detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ara Uthman; Ludwig Jernberg; [2020]
    Nyckelord :B2B relationships; traditional procurement; digital procurement; retail; supplier.; B2B-relationer; traditionella inköp; digitala inköp; detaljist; leverantör.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att undersöka i vilken utsträckning svenskamodedetaljister använder sig av digitala inköpsmetoder och hur de förhåller sig gentemot traditionella inköpsmetoder. Även vad detaljister ser för fördelar och nackdelar med olika inköpsmetoder, vilka inköpsmetoder de föredrar samt hur dessa påverkar relationen mellandetaljist och leverantör. LÄS MER

  2. 2. Digital CRM och kundlojalitet inom B2B : Ger ökad tillgång till kundinformation ökad lojalitet?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oktay Körhan; David Sjögren; [2018]
    Nyckelord :Kundlojalitet; CRM; Customer Relationship Management; CRM-strategi; CRM-system; digital kundinformation; B2B;

    Sammanfattning : Kundlojalitet är ett mål för många företag som medför såväl utmaningar som potentiella konkurrensfördelar. I syfte att förbättra kundrelationer och därigenom öka kundlojaliteten har konceptet CRM (Customer Relationship Management) vuxit fram. LÄS MER

  3. 3. Individens vikt i företagsrelationen : En fallstudie inom engagemang och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Nylander; David Carell; [2018]
    Nyckelord :Nyckelperson; Individen; Account Manager; Industriell marknadsföring; B2B marketing; Relationer; Engagemang; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att vidare klargöra individens roll inom industriell marknadsföring och företagsrelationer. Detta görs genom att binda samman hur engagemangstyper kan leda till lojalitet och hur engagemang samt lojalitet är riktade inom företagsrelationen. LÄS MER

  4. 4. Virtuella möten - En kvalitativ studie om hur användandet av eCRM påverkar de långsiktiga kundrelationerna inom B2B-företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Diderot; Simon Gunnarsson; [2017]
    Nyckelord :virtuella möten; eCRM; kundrelationer; lojalitet; B2B; relationsmarknadsföring; digitalisering;

    Sammanfattning : Titel: Virtuella möten - En kvalitativ studie om hur användandet av eCRM påverkar de långsiktiga kundrelationerna inom B2B-företag Författare: Rebecca Diderot och Simon Gunnarsson Fråga: Hur påverkar användandet av eCRM utvecklingen av långsiktiga kundrelationer inom B2B-företag? Nyckelord: virtuella möten, eCRM, kundrelationer, lojalitet, B2B, relationsmarknadsföring, digitalisering Bakgrund: Affärsresor för att skapa och upprätthålla kundrelationer utgör en betydande kostnad för företag såväl som den negativa påverkan på miljön. Med en blixtande framfart går teknologin för virtuella möten framåt och de blir alltmer integrationsvänliga och levande. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering av den analoga orderplaceringen : Kunders kanalval vid professionella affärsavslut genom digital plattform

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emelie Sundgren; Louise Ek; [2016]
    Nyckelord :Digital lojalitet; digital tillit; teknisk funktionskvalitet;

    Sammanfattning : Bland dagens framgångsrika organisationer finns det en gemensam nämnare, nämligen kundnöjdhet, och dessa företag jobbar frekvent med att bygga långvariga kundrelationer. För att förstå sina kunder kan företag med hjälp av CRM ta reda på vad som påverkar kunderna positivt till att vilja bli och fortsätta att vara kunder, framförallt på den digitala marknaden. LÄS MER