Sökning: "Lojalitetsteorier"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Lojalitetsteorier.

  1. 1. What keeps customers subscribing to streaming services? : A Quantitative Study of E-Loyalty towards Subscription Video on Demand Services in Sweden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Bennhult; Hanna Frogner; [2021]
    Nyckelord :E-loyalty; subscription video on demand SVOD ; e-satisfaction; e-trust; switching barriers; website quality; customization;

    Sammanfattning : E-loyalty is an important aspect for practitioners to understand as it determines a digital company’s success. The Subscription Video on Demand (SVOD) industry is rapidly growing and becoming more competitive, which emphasizes the need to understand the key determinants of e-loyalty towards them. LÄS MER

  2. 2. Lojalitet under nya förutsättningar - En studie av musikstreamingföretag på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josef Saouan; Karin Runngren; Isabelle Edvall; [2011]
    Nyckelord :Lojalitet; värdeskapande; Konsumtionsgemenskap; community; musikstreamingföretag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och utveckla befintliga lojalitets- och värdeskapandeteorier så de kan appliceras på dagens musikstreamingtjänster där utbud är oändligt och konsumtion gratis. Vår forskning ämnar främja tillväxten och utvecklingen av lagliga musiktjänster och bidra till ökad förståelse kring kundernas musikkonsumtion. LÄS MER

  3. 3. Traineeprogram-din väg till framgång : En jämförande studie mellan traineedeltagare och traditionellt anställda

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Madelen Karlsson; Per Åström; [2009]
    Nyckelord :trainee; traditionellt anställda; kompetens; kompetensutveckling; lojalitet; motivation; traineeprogram; det psykologiska kontraktet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Ökade pensionsavgångar bland 40-talister och färre yrkesverksamma 70 – och 80 – talister medför att företagen tvingas konkurrera om arbetskraften. Traineeprogram utgör ett sätt för företagen att locka till sig unga, kompetenta medarbetare. LÄS MER

  4. 4. Det sa bara klick! : En kvantitativ studie om varumärkeslojaliteten bland Canons och Nikons hobbyfotografer

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Petter Engelbertsson; Rani Karlsson; Lina Theander; [2007]
    Nyckelord :group; non professional photographer; identity; individual; loyalty; brand; brand community; fotogan; grupp; hobbyfotograf; identitet; individ; lojalitet; varumärke; varumärkeskommunitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotografering är på tapeten mer än någonsin. Försäljningen av systemkameror slår nya rekord för varje år och här Canon och Nikon de världsledande kameramärkena. Många av deras respektive kunder anses vara mycket lojala gentemot varumärket och kan inte tänka sig att byta till det konkurrerande kameramärket. LÄS MER

  5. 5. Lojalitet : En undersökning bland Friskis & Svettis medlemmar i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Alexandra Engblom; Katarina Nordström; Karolina Ingemyr; [2006]
    Nyckelord :Lojalitet; Friskis Svettis;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur lojala Friskis & Svettis medlemmar i Karlstad är och vidare varför de är lojala. Lojala kunder leder till lönsamhet. Med en lojal kundbas minskar kundomsättningen, vilket gör att företaget inte ständigt måste attrahera nya kunder. I vår uppsats har vi använt oss av en kvantitativ metod. LÄS MER