Sökning: "Louise Batistier"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Louise Batistier.

  1. 1. Cultural differences within user experience and user interface : A qualitative study on how individualistic and collectivistic cultural differences affect users' attitudes towards food ordering applications

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Louise Batistier; Felicia Holmlund; [2021]
    Nyckelord :Attitude; Cultural differences; Online food ordering applications; User experience; User interface;

    Sammanfattning : The study's purpose is to present additional information about how individualistic and collectivistic cultural differences might affect the customer's attitude towards UX and UI on online food ordering applications. The authors found that individuals' cultural background can in some cases have an impact on their attitude towards UX and UI on food ordering applications. LÄS MER

  2. 2. Varför Köper Du Just Mig? : En kvalitativ studie om vad som påverkar individers köpbeslut gällande bryggkaffe

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Julia Juhlin; Louise Batistier; Emma Moberger; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:                                                                    08/06/2020   Nivå:                                                                        Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15hp   Institution:                                 Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola   Författare:                                  Batistier, Louise                                                     Juhlin, Julia                                  Moberger, Emma 95/03/15                                                94/06/16                                    94/09/27   Titel:                                                                      Varför köper du just mig?   Handledare:                              Aswo Safari   Nyckelord:                                  Kaffekonsumtion, Köpprocess, Behov, Köpbeslut, Kultur, Motivation, Attityd, Vana   Frågeställningar:                       Vad påverkar konsumentens köpbeslut gällande bryggkaffe?                                                                                     Hur påverkar kultur och attityd individens köpprocess?   Syfte:                                  Syftet med denna uppsats är att undersöka vad som påverkar och avgör vilket bryggkaffe en konsument väljer. Resultatet av undersökningen kan därmed bidra med kunskap kring vilka nutida- samt bakomliggande faktorer som påverkar konsumentens val av bryggkaffe. LÄS MER