Sökning: "Louise Bengtsson"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Louise Bengtsson.
1. Vilka förutsättningar har svenska aktörer kring hur fördomar bör hanteras i AI-drivna rekryteringsprocesser utifrån ett etiskt perspektiv?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I takt med den teknologi som har expanderat i samhället har organisationer, b.la rekryterings- och bemanningsföretag, med glädje valt att implementera artificiell intelligens (AI) för att underlätta sina arbetsuppgifter på ett kostnadseffektivt sätt. LÄS MER
2. Vilka föreställningar har svenska aktörer kring hur fördomar bör hanteras i AI-drivna rekryteringsprocesser utifrån ett etiskt perspektiv?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I takt med den teknologi som har expanderat i samhället har organisationer, b.la rekryterings- och bemanningsföretag, med glädje valt att implementera artificiell intelligens (AI) för att underlätta sina arbetsuppgifter på ett kostnadseffektivt sätt. LÄS MER
3. Business Success in a Crisis: : A Qualitative Study About How Decision-Making in Gothenburg’s Tourism Industry Innovates Business Models to Create Value during the Covid-19 Pandemic.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The Covid-19 pandemic has made an impact on the tourism industry which has caused a myriad of businesses to change in order to combat the crisis. The purpose of this study was to investigate companies’ decision-making processes behind innovation of business models to create value during Covid-19 pandemic. LÄS MER
4. Att vårda under en pandemi - Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med Covid-19
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
5. The Relationship Between Service Quality, Customer Satisfaction and Brand Loyalty : A study comparing Generation X and Y in Sweden
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Businesses are constantly trying to find new strategies that help them gain loyal customers, in order to avoid the considerable cost of attracting new customers. This thesis analyzes if service quality has any significant impact on brand loyalty, where customer satisfaction is used as an indicator for brand loyalty. LÄS MER