Sökning: "Louise Bergqvist"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Louise Bergqvist.
1. Konceptutveckling av ett slalomarmskydd : För paraalpinåkare med förkortad underarm
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Alla ska ha lika stor möjlighet att utöva idrott på lika villkor. Parasport är idrott till för personer med någon form av funktionsnedsättning såsom synnedsättning, intellektuell funktionsnedsättning eller rörelsenedsättning. LÄS MER
2. Ridsportens miljö- och klimatpåverkan : Miljöarbete bland Sveriges ridklubbar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ekologi och genetikSammanfattning : Alla berörs av de utmaningar som samhället står inför med miljöproblem och klimatförändringar, inte minst en av Sveriges största idrotter, ridsporten. Svenska Ridsportförbundet har sedan 2016 en miljö- och hållbarhetsstrategi, och den här studien ämnar ta reda på hur ridklubbar i Sverige arbetar med två utav fem verksamhetsinriktningar i strategin: utbildning och fortbildning samt anläggning och drift. LÄS MER
3. Once you pop your customer will shop : - A study about pop-up stores
Master-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Background: E-commerce retailing is the most rapidly growing shopping mode and has quickly gained a huge market share. The increased growth rate means that the competition among online based companies is growing. LÄS MER
4. Barnets introduktion till förskolan : - ur lärar- och vårdnadshavarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra hur små barns introduktion till förskolan kan genomföras av lärare, samt undersöka hur vårdnadshavare uppfattar det egna barnets introduktion. Studien bygger på intervjuer med fem lärare/förskollärare som arbetar inom förskolan samt en enkätundersökning med sexton vårdnadshavare. LÄS MER
5. Kundnöjdhet ur en kunskapsbaserad serviceorganisations perspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : The objectives of this research we have examined how the people in a knowledge-based service organization relate to the concept “customer satisfaction”. Our purpose was to evaluate if we could find resemblances or differences among people whit different positions in the organization. LÄS MER