Sökning: "Louise Edström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Louise Edström.

  1. 1. Hello (man's) world : En studie om kvinnor och marknadsföring av programmeringsutbildningar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Simine Azarnoush; Louise Edström; [2022]
    Nyckelord :Programming; marketing; web design; university education; college education; equality; IT; computer science; Programmering; marknadsföring; webbdesign; universitetsutbildning; högskoleutbildning; jämställdhet; IT; datavetenskap;

    Sammanfattning : Programmering spelar idag en oumbärlig roll för samhällets funktioner men det finns en kvinnlig underrepresentation både inom branschen och på utbildningar relaterade till programmering. Denna studie ämnar undersöka hur kvinnor reagerar på marknadsföring för programmeringsutbildningar och hur marknadsföringen skulle kunna förbättras. LÄS MER

  2. 2. Förekomsten av konglomerat i nyindustrialiserade länder i Asien : illustrerat med indiska Tata Group och sydkoreanska Samsung Group

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Haeger; Louise Edström; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konglomerat är starkt diversifierade storföretag som är verksamma inom många olika affärsområden samtidigt. Vad som kännetecknar ett konglomerat är dess orelaterade diversifiering, ett företag kan till exempel tillverka både ketchup och bilar. LÄS MER

  3. 3. Skäl till co-branding och dess kritiska framgångsfaktorer : Strategiska samarbeten mellan svenska modeföretag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Louise Edström; Christoffer Haeger; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Co-branding är samarbetet mellan två företag som utmynnar i en ny, unik produkt, där kopplingen mellan varumärkena samt gemensam marknadsföring från samarbetsföretagen leder till positiva synergieffekter. Intresset för marknadsföringsstrategin co-branding har ökat i takt med globaliseringen då företagens varumärke riskerar att försvinna i mängden av konkurrerande varumärken och på så sätt förlora viktiga marknadsandelar och varumärkeskännedom. LÄS MER