Sökning: "Louise Norberg"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Louise Norberg.

  1. 1. Könade organisationer i den sociologiska disciplinen : Joan Ackers arv i sociologisk forskning och utbildning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Vega Louise Norberg; [2023]
    Nyckelord :Feminist sociology; Joan Acker; Gendered organizations; Ideal workers; Mathilda effects;

    Sammanfattning : This thesis confronts the ongoing issue of marginalization faced by women in sociologicalresearch, spotlighting the enduring influence of Joan Acker. It underscores Acker's crucial rolewithin sociological research, advocating for her work to be integral to sociology's undergraduatecurriculum. LÄS MER

  2. 2. Värdefokuserat tänkande vid målformulering : FN:s globala mål och nystartade företag

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Vega Louise Norberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Through the formulation of the Global Goals in the Agenda 2030, the UN has set the agenda for global sustainability work through ecological, economic, and social sustainable development. Since the UN's global goals are formulated with a global perspective, it can be difficult for small companies to see how they can contribute to the achieving the UN's global goals. LÄS MER

  3. 3. Do You Dare to Compare? The Effects of Comparative Advertising on Consumer Responses Towards the Advertised and Attacked Brands - A Case Study of Arla Foods and Oatly

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Louise Håkansson; Ebba Norberg; [2020]
    Nyckelord :Comparative Advertising; Market Position; Advertising Value; Malicious Comparative Advertising; Hierarchy of Effects;

    Sammanfattning : In 2014, a long-stretched feud began between dairy company Arla Foods and oat milk company Oatly, and is continuously ongoing. The rivalry between the two companies includes advertising where the companies target one another, in different ways. LÄS MER

  4. 4. ”Vår familj har folk som tar ut soporna åt oss. Vi behöver inte göra det själva.” : En multimodal kritisk diskursanalys av klass-representationer och maktrelationer i serien Störst av allt utifrån ett intersektionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Karolina Palo; Louise Åström; [2019]
    Nyckelord :Klass; Makt; Störst av allt; Intersektionell samverkan; feministiskt perspektiv; MCDA;

    Sammanfattning : Social classes have been existing in Swedish society in a couple of centuries and even today there are obvious class markers in Swedish society. Despite the existence of social classes today we discuss less about class. In every human relation there are always power relations. LÄS MER

  5. 5. Livskvalite hos personer med KOL -Egenvårdens betydelse.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för omvårdnad

    Författare :Karl Forslund; Louise Norberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER