Sökning: "Louise Palmgren"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Louise Palmgren.

  1. 1. Icke-verbal kommunikation i flerspråkiga utbildningsverksamheter för yngre barn : Ur en specialpedagogs och en logopeds synvinkel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Louise Palmgren; Emilia Thornblad; [2023]
    Nyckelord :Non-verbal communication; conscious non-verbal communication; younger children; multilingual activities; speech therapist; special education teacher; pragmatism; Icke-verbal kommunikation; medveten icke-verbal kommunikation; yngre barn; flerspråkiga verksamheter; logoped; specialpedagog; pragmatism;

    Sammanfattning : Icke-verbal kommunikation är ett viktigt komplement till det verbala språket, inte främst i utbildningsverksamheter med yngre barn. Syftet med studien är att undersöka en logopeds och en specialpedagogs syn på hur och om icke-verbal kommunikation används medvetet som ett pedagogiskt verktyg i flerspråkiga verksamheter för yngre barn och varför det används. LÄS MER

  2. 2. Långvarig smärta- mer än fysiologiPatienters erfarenheter

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Louise Whal; Malin Palmgren; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Långvarig smärta- mer än fysiologi Patienters erfarenheter

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Malin Palmgren; Louise Wahl; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. ”Det känns som att man tolkar texten utifrån var man befinner sig just nu”. En studie av det transaktionistiska förhållandet mellan läsare och text

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Liza Palmgren; [2009]
    Nyckelord :transaktionism; perception; reader response; läsar-text-förhållande; läsundersökning; läsuppfattning; läsning;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates the contextualized relation between a reader and a text, in a non classroom-oriented situation. I am studying the questions of (a) in what way a persons education, personal experiences and opinions, and (b) how the text; its design (language) and message, holds a function in – and forms – the reader-text relation. LÄS MER