Sökning: "Louise Thoren"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Louise Thoren.

  1. 1. Vägen till arbete för personer med intellektuell funktionsnedsättning : En kvalitativ studie om delaktighet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Louise Thorén; Lizette Svensson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur kommunala verksamheter arbetar för att ge personer med intellektuell funktionsnedsättning möjligheter att påverka valet av arbete/sysselsättning utifrån egna intressen och önskningar. För att uppnå syftet användes kvalitativ metod där sex enhetschefer för daglig verksamhet intervjuades för att vi skulle få ta del av deras bild. LÄS MER

  2. 2. Gymnasieskolornas kamp om eleverna : En kvalitativ textanalys av två gymnasieskolors webbaserade marknadsföring

    L3-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Maja Pettersson; Emelie Arvidsson; Louise Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As today's school market is constantly evolving with more and more private schools being started, the municipal high schools have gotten more competition than ever. Pupils have greater freedom of choice to choose their high school and thus require increased efforts for marketing purposes. LÄS MER

  3. 3. Konsten att välja rätt influencer : En kvalitativ studie om hur företag identifierar och väljer influencers för att stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Louise Strandberg; Elin Thorén; [2020]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; influencer; marknadsföring; influenser; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsten att välja rätt influencer Författare: Elin Thorén och Louise Strandberg Handledare: Navid Ghannad Examinator: Ulf Aagerup Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i Internationell Marknadsföring Termin: VT 2020 Antal ord: 19 442Syfte: Syftet med denna uppsatsen är att få en bättre förståelse för hur företag identifierar och väljer influencers för att stärka sitt varumärke. Metod och material: Kvalitativ undersökning med fyra semistrukturerade intervjuer Huvudresultat: Samtliga fallföretag identifierar och väljer influencers med omsorg genom att försöka ta reda på om influencern är en bra match till deras varumärke och dess värderingar för att marknadsföringsmetoden ska ses som trovärdig. LÄS MER

  4. 4. Creative Program vid Thoren Innovation School : en kvalitativ innehållsanalys av en privat gymnasieskolas marknadsföring av ett alternativt utbildningskoncept

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Hägg; Caroline Helleday Melander; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; kreativitet; semiotik; gymnasieskolor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen Creative Program vid Thoren Innovation School är skriven av Louise Hägg och Caroline Helleday Melander, i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för Medie- och Kommunikationsvetenskap, Lunds Universitet. Uppsatsen presenterar en kvalitativ innehållsanalys av Thoren Innovation Schools (TIS) hemsida för specialiseringen Creative Program, med ambitionen att bidra med kunskap om hur utbildningars marknadsföring har anpassats till arbetsmarknaden. LÄS MER

  5. 5. Den sista utvägen : Unga vuxna med suicidalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Louise Thorén; Josefin Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Mental illness; Nursing; Psychiatric care; Suicide attempt; Suicide ideation; Omvårdnad; Psykisk ohälsa; Psykiatrisk vård; Självmordsförsök; Självmordstankar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Runtom i världen är det cirka 800 000 personer som begår självmord varje år. Årligen i Sverige, är det cirka 1800 personer under 19 år som någon gång har försökt ta sitt liv och en tredjedel av alla unga vuxna har haft självmordstankar. Av dessa unga vuxna lyckas 40-50 stycken ta sitt liv. LÄS MER