Sökning: "Lova Johansson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lova Johansson.

  1. 1. The First Date: an Investor Pitch

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Johansson; Hanna Nilsson; Olle Stigenius; [2023]
    Nyckelord :Key words: Investment criteria; Pitch assessment; Venture capital firms; Venture capitalist decision-making; Pitch; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: What investment criteria in a pitch do managers of venture capital firms assess and how does the information presented in the pitch affect their decision-making? Purpose: To examine and contextualize what investment criteria venture capitalists assess in the different levels of a pitch and analyze the effect of the information presented in the pitch on their decision-making. Methodology: A qualitative multiple case study with specific sampling. LÄS MER

  2. 2. En analys av hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja : I kommunikation mot slutkonsument

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michaela Johansson; Lova Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Transparency; textile value chain; end consumer; communication; producer responsibility; sustainability; textile industry; slow fashion; Transparens; textila värdekedjan; slutkonsument; kommunikation; producentansvar; hållbarhet; textilindustri; slow fashion;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska modeföretag arbetar med transparens av sin värdekedja för att kommunicera de sociala- och miljömässiga avtryck som verksamheten medför. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra till ökad kunskap om hur trovärdighet och tydlighet kan uppnås/användas för att förbättra kommunikationen från företag till konsument. LÄS MER

  3. 3. Hur kommunicerar Ellos sitt CSR-arbete till konsumenterna och hur påverkar det deras varumärkesimage?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JESSICA SELLING HAFSTAD; SANNA JOHANSSON; [2013]
    Nyckelord :CSR; image; kommunikation; konkurrensstrategi; varumärkesimage; förväntningar; attityd;

    Sammanfattning : CSR, Corporate social responsibility, är ett begrepp som syftar till att företag ska ta sitt sociala ansvar. Det finns ett flertal olika definitioner av begreppet men gemensamt handlar det om att företagen ska att ta ansvar för den påverkan på samhälle och miljö den egna produktionen bidrar med. LÄS MER

  4. 4. Att skapa mening och en värdefull tillvaro då man är frihetsberövad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskap

    Författare :Lova Johansson; Anna Nilsson; [2008]
    Nyckelord :subejktspositioner; makt; ungdomar; identitetskonstruktion; frihetsberövande;

    Sammanfattning : I denna undersökning har vi med utgångspunkt från den ständigt aktuella debatten om ungdomsvård och de regler, maktrelationer och behandlingsformer som finns inom svensk socialtjänst, försökt att söka förståelse för hur ungdomar som är frihetsberövade hanterar sin situation. Fokus är riktat mot unga som är placerade på ungdomshem och hur de konstruerar sin identitet och formar sitt liv under sin frihetsberövning. LÄS MER