Sökning: "Love Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Love Branding.

  1. 1. Hermès in ASMR style : a study of ASMR in fashion marketing footage and associated experiences of luxury brand lovers

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Muthuporuthotage Salini Rasadi Perera; [2024]
    Nyckelord :Asmr; Asmr Marketing; Brand Experiences; Hermès; Brand Love;

    Sammanfattning : The study presented here delves into the integration of Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) content into fashion marketing strategies, with a specific focus on the renowned luxury brand Hermès. ASMR is a perceptual phenomenon characterized by tingling sensations and feelings of relaxation triggered by certain audio visual stimuli. LÄS MER

  2. 2. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Love Wahlström; [2023]
    Nyckelord :place branding; place marketing; communication; platsvarumärke; platsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER

  3. 3. LYFT - A Feminine Alternative for Snus : An Exploratory Study of Consumer Perceptions of Gendered Brands

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Cilla Palmroos; Samuel Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :Brand Gender; Brand Love; Gender Congruence; Snus;

    Sammanfattning : Background:Brand gender is the set of human personality traits associated with masculinity and femininity applicable and relevant to brands. Brand gender perceptions can be affected through a range of different marketing techniques, to attract specific customers, and positively influence their consumer-brand relationships and their brand equity. LÄS MER

  4. 4. Branding Public Transportation in Sweden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Djenane Liasse; Jana Tigges; [2019]
    Nyckelord :Branding public transportation; Attitude towards Advertisement; Attitude towards Brand; Self-brand connection; Brand fit; Green Branding; Love Branding; Technology Branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis it to investigate if and how branding in public transportation can influence sustainable consumer behaviour. It is of interest to analyse the influence of different branding concepts (green, love and technology) on attitude towards public transportation, the intention to use and recommend it. LÄS MER

  5. 5. Keep calm and love Sundsvall : en kvalitativ studie om den strategiska kommunikationen hos Sundsvalls kommun samt stadens image

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Caroline Roginder; Elina Abrahamian; [2017]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Sundsvall; Image; Platsmarknadsföring; City branding;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte Strategisk kommunikation och platsmarknadsföring har blivit allt viktigare för städer och platser att etablera ett gott rykte och vara konkurrenskraftiga i den globala marknaden som finns idag. Det finns platsmarknadsförare som tror att deras varumärke är kontrollerbart, däremot kan det finnas breda variationer av åsikter och uppfattningar om en stad. LÄS MER