Sökning: "Love Jansson"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Love Jansson.
1. Barbie TM. Från Plastic Fantastic till Empowerment Chic: En Semiotisk Resa genom Barbies Reklamuniversum
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Exectutive summary Barbie is more than just a toy, she is a phenomenon. Consumers love her as much as others hate her. It has been argued that the doll is damaging young childrens views of themselves and setting them up for a future of striving to achieve impossible beauty standards. LÄS MER
2. Attract cash by being cool : Exploring the impact of brand coolness on customers willingness-to-pay
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Brand coolness is a research area that has been established in prior research. Brand coolness has been defined as a subjective, dynamic, socially constructed, and positive trait brands have. LÄS MER
3. “Jag älskar att betala mindre än vad jag egentligen skulle ha gjort.” : Manligt och kvinnligt konsumentbeteende inom modekonsumtion kopplat till rabatter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study examines whether discounts affect the behavior of fashion consumers during the different parts of the buying decision process and in what ways. It also examines if and how this is different between men and women. The study is of qualitative form and the data collection has been done through semi-structured interviews. LÄS MER
4. Kan du tänka större? En undersökning av hur abstrakt tänkande påverkar miljövänliga beteendeintentioner.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Miljöhot är en stor utmaning som samhället står inför och för att förminska miljöhoten krävs bland annat att människor förändrar sitt beteende till att bli mer miljövänligt. Enligt Construal Level Theory (Trope & Liberman, 2010) leder ett abstrakt mindset till högre tillgång av abstrakt representerade koncept, såsom värderingar och beteendenormer. LÄS MER
5. Ledarskap för prestation inom banksektorn : en studie från ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER