Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. A study of structural organisational transformation through the lens of an institutional logic perspective

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Love Josefsson; Filippa Sjöstrand; [2019-07-03]
    Nyckelord :Organisational transformation; Institutional logics; Translation; Coexisting logics; Change process; Official authority; State owned company;

    Sammanfattning : The past 40 years a universal trend of privatisation has emerged in the Western world. Privatisation of official authorities is seen as the way to create efficiency and flexibility in organisations. In doing so, profit-seeking managers implement new strategy plans to transform organisations. LÄS MER

  2. 2. Läsning, en genusfråga? : En kvalitativ studie om hur genus påverkar femteklassares val av skönlitterära böcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Josefsson Therese; Fröberg Isabell; [2017]
    Nyckelord :Genus; genre; genusteori; genusstereotyper; litterära genrer; normer; skola; klassrummet; mellanstadiet; skönlitteratur; läsning; kvalitativ forskningsstudie;

    Sammanfattning : The aim of this study is to find out whether gender affects some fifth-graders’ choice of books. The study builds on qualitative research interviews with questions about children’s choice of fiction. It is based on gender theories because we wanted to see whether the pupils’ choice of books follows gender stereotypes. LÄS MER

  3. 3. Logga in och tyck till - Identitetsskapande kommunikation över sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Love Nicklasson; Gustaf Josefsson; Richard Gustafsson; [2010]
    Nyckelord :sociala medier; företagsidentitet; kommunikation; flervägskommunikation; image; facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Sociala medier har för företag skapat en ny kommunikationskanal till kunder. Sociala medier skiljer sig emellertid från hur kommunikation tidigare skett. Kommunikation relaterat till företag kommer inte enbart från företaget själva utan skapas av många olika parter över de sociala medierna. LÄS MER