Sökning: "Lovisa Andreasson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Lovisa Andreasson.

  1. 1. The Impact of Good Navigation and Trust in E-commerce : The importance of navigation and trustworthiness when creating a web application for selling emission allowances

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Lovisa Andreasson; Agnes Asp; Eric Gustafsson; Edvin Halling; Johan Kristiansson; Axel Lindhe; Anton Nordin; Jakob Normell; Gabriel Spjuth; [2022]
    Nyckelord :Navigability; trustworthiness; usability; design;

    Sammanfattning : The purpose of this report was to study how the design of a web application can induce trust and navigability. To study this, a web application was created where the private consumer can buy a part of an emission allowance, tailored to the consumers’ specific needs. LÄS MER

  2. 2. Hur en effektiv export säkerställs med hjälp av leanverktyg : En utvärdering av sjötransportens risker och dess åtgärder

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alia Andreasson; Lovisa Jarback; Emelie Savolahti; [2022]
    Nyckelord :lean; sjötransport; export; värdeflödeskartläggning; riskhantering;

    Sammanfattning : Ökningen av internationell handel och hållbarhetsfrågor ställer höga krav på företag, stora som små. I takt med att samhället utvecklas, påverkas alla dimensioner av försörjningskedjan och leder till bland annat högre krav på logistikens flexibilitet och effektivitet. LÄS MER

  3. 3. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  4. 4. The Power of Innovation : Exploring Innovativeness and its Influence on Brand Loyalty in a Saturated Market through the Eyes of Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Andreasson; Michaela Ek Berglund; Alice Svensson; [2018]
    Nyckelord :Innovation; Marketing Innovation; Brand loyalty; Generation Y; Red Bull; Saturated Markets; Low-Involvement Products;

    Sammanfattning : Problem Saturated markets are known to be competitive, with a wide selection of alternatives. In a saturated market is essential to differentiate a brand to compete in a market. Therefore, innovation has become a central part of a brand’s DNA when developing strategies, such as product evolvement and marketing. LÄS MER

  5. 5. Läs- och skrivutveckling med hjälp av digitalaverktyg : En kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lovisa Andreasson; Caroline Skogström; [2017]
    Nyckelord :Läs- och skriv utveckling; digitala verktyg; IKT;

    Sammanfattning : I läraryrket är det av stor vikt att en väl fungerande läs- och skrivutveckling upprätthålls. Inlärningen sker på olika vis och därför är det positivt att lärare hittar olika verktyg och metoder för att utmana eleverna att utveckla sin läs- och skrivning. Lärares engagemang och kompetens inom området skiljer sig dock. LÄS MER