Sökning: "Lovisa Ek"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Lovisa Ek.

  1. 1. Unveiling Gender Differences - Students’ Socialization Behaviour and Social Networks : A Qualitative Study at Three Elite Business Schools in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Ek; Josephine Andersson; [2023]
    Nyckelord :university; elite business schools; elite business students; socialization; social networks; gender; gender differences;

    Sammanfattning : Inequalities among top positions in the business sector are prominent and have been shown to partly be explained by social networks, which are prone to be built already during college. Social networks are a vital part of one’s socialization process, where gender and socialization, as well as gender and social networks within the fields of business, are insufficiently explored. LÄS MER

  2. 2. Porträtteringen av entreprenörer i lantbrukspress : en befästning och frigörelse av stereotypa mönster

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josephine Andersson; Lovisa Ek; [2021]
    Nyckelord :entreprenör; genus; lantbrukare; mediebilder; stereotypa mönster;

    Sammanfattning : Entreprenörer och lantbrukare är manligt kodade koncept med manliga konnotationer. När lantbrukare studeras som företagare finns det en risk att den maskulint kodade entreprenören i samklang med den maskulint kodade lantbrukaren blir dubbelt stereotypiserad. LÄS MER

  3. 3. The Power of Innovation : Exploring Innovativeness and its Influence on Brand Loyalty in a Saturated Market through the Eyes of Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Andreasson; Michaela Ek Berglund; Alice Svensson; [2018]
    Nyckelord :Innovation; Marketing Innovation; Brand loyalty; Generation Y; Red Bull; Saturated Markets; Low-Involvement Products;

    Sammanfattning : Problem Saturated markets are known to be competitive, with a wide selection of alternatives. In a saturated market is essential to differentiate a brand to compete in a market. Therefore, innovation has become a central part of a brand’s DNA when developing strategies, such as product evolvement and marketing. LÄS MER

  4. 4. Grönområden i urbana miljöer : En jämförelse av kvalitetsprioriteringar inom stadsplanering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Matilda Ek Hessel; Lovisa Enerhall; [2016]
    Nyckelord :Greenspaces; parks; sustainable spatial planning; densifying; Grönområden; parker; hållbar stadsplanering; förtätning;

    Sammanfattning : Befolkningen ökar kraftigt i Sverige och utökande av bostäder är högst aktuellt. Frågor som blir aktuella är var de nya bostadshusen ska placeras och vad berörda beslutsfattare anser när de behöver kompromissa med grönområden. LÄS MER

  5. 5. Från Åkerholme till Askgravlund : ett gestaltningsförslag för en askgravlund vid Alsike kyrka i Uppland

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Lovisa Fogelfors; [2015]
    Nyckelord :askgravlund; minneslund; begravningsplats; kyrkogård; gravskick; kyrkogårdsarkitektur; Alsike; Uppland; gestaltningsförslag; åkerholme; kulturlandskap; biologisk mångfald; landskapsarkitektur; symbolspråk; sörjandes behov; natur- och kulturhistora;

    Sammanfattning : Alsike församling har sedan 2000-talets början ökat med ca 230 invånare per år och förväntas fortsätta i samma takt. Församlingen har en skyldighet att begrava alla boende i församlingen och har sedan 1960 sett ett behov av att utvidga kyrkogården. LÄS MER