Sökning: "Lovisa Haglind"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Lovisa Haglind.

  1. 1. Understanding Perceptions Towards, and Usage of, Social Media in the Context of Relationship Building: A Generational Comparison

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Haglind; Caroline Jonsson; [2012]
    Nyckelord :Generations; Social Media; Relationship Building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Understanding Perceptions and Usage of Social Media in the Context of Relationship Building: A Generational Comparison Date of the Seminar: 30 May 2012 Course:BUSN29. Master Thesis Authors:Lovisa Haglind and Caroline Jonsson Advisor: Jon Bertilsson Keywords: Generations, Social Media and Relationship Building Thesis purpose: The purpose of this study is to examine on what basis diverse generations’ perceptions towards, and usage-habits of social media can be understood. LÄS MER

  2. 2. Att handla mot sin vilja - Hur kommer det sig att vi fattar köpbeslut som går emot våra egentliga värderingar och vilka är de bakomliggande faktorerna till detta?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Haglind; Aida Rizvanovic; Maria Persson; [2011]
    Nyckelord :konsumentbeteende; köpbeslut; attityder; moral; påverkan; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka bakomliggande faktorer som påverkar konsumenten när hon ska fatta ett köpbeslut. I denna studie riktar vi fokus på köpbeslut där individer ställs inför svåra val vad gäller sin konsumtion, vilket innefattar beslut där de kan behöva gå emot en värdering eller princip. LÄS MER