Sökning: "Lovisa Oskarsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lovisa Oskarsson.

  1. 1. How to be Organizational Agile under Digital Disruptions : Exploring the perspective of Subsidiary Management in an IT Multinational Enterprise

    Master-uppsats, Jönköping University

    Författare :Lovisa Lindgren; Dennis Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Organizational Agility; Subsidiary Management; Digital Disruption; Multinational Enterprises; Dynamic Capabilities;

    Sammanfattning : Background: From digitalization acceleration, digital disruptions such as edge-cutting technologies, have caused challenges and changes to business’ natures in terms of value, structures, and strategies. No industry nor organization is immune to these impacts, especially multinational enterprises in the information technology industry, whereas these businesses have started to overlook and disregard traditional ways of working to enhance these impacts. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av applikationen Hokus Bokus : En praktisk tillämpning av agil programutvecklingsmetodik

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jacob Ahlmann; Lovisa Bergström; Anton Erholm; Erik Freyschuss; Johan Hartikainen; Liv Holm Eriksson; Simon Jacobson; Fredrik Oskarsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten beskriver utvecklandet av applikationen Hokus Bokus, en plattform för försäljning av begagnad studentlitteratur på Linköpings Tekniska Högskola. Det som adresseras är dels utvecklingsprocessen men även den tekniska aspekten. LÄS MER

  3. 3. Överlämning mellan förskola och grundskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Lovisa Oskarsson; Johanna Olsson; [2013]
    Nyckelord :Överlämning; samverkan; förskola; grundskola; sekretess; förskoleklass;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att genom kvalitativa intervjuer som metod undersöka lärares erfarenheter och upplevelser av samverkan vid överlämningar av information om barn och deras övergång mellan förskola, förskoleklass och årskurs ett. Syftet är att se hur processen vid överlämningar går till, om sekretesslagen har någon påverkan på den information som lämnas vidare och om verksamheternas traditioner kan utgöra ett hinder för samverkan vid överlämningar. LÄS MER