Sökning: "Low Arousal Approach"

Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden Low Arousal Approach.

  1. 11. Erfarenhet av hot- och våldspreventiva åtgärder : Sjuksköterskans röst - ett psykiatriskt omvårdnadsansvar

    Magister-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Lisa Alexandersson; Emelie Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :psychiatric care; prevention of violence; nursing perspective; qualitative interview study;

    Sammanfattning : Background: Threats and violence are a major problem in healthcare that negatively affects both staff and patients. Acute Psychiatric wards are one of the most affected workplaces in healthcare and where work on threat and violence prevention is highly relevant. LÄS MER

  2. 12. Perspektiv på personalens ansvar – ”Vi attribuerar beteendet till dig” : En studie kring hur LSS-personalens perspektiv framställs inom litteratur om lågaffektivt bemötande som arbetsmetod

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Marthina Forslek; [2021]
    Nyckelord :Emotionsteorin; LSS; Lågaffektivt bemötande; Mentaliseringsteorin; Personal; Personalperspektiv; Utmanande beteende;

    Sammanfattning : På senare år har lågaffektivt bemötande introducerats i Sverige där den har tagits emot väl för olika målgrupper, men det saknas fortfarande dokumentation och utvärdering för metoden. Denna studie lägger fokus på LSS-personalen och de krav som framställs på dem utifrån litteraturen kring användandet av lågaffektivt bemötande som arbetsmetod. LÄS MER

  3. 13. En intervjustudie om konflikter och ledarskap i förskolan, med fokus på lågaffektivt bemötande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Emmy Sikström; [2020]
    Nyckelord :dilemmaperspektiv; kompensatoriskt perspektiv; konflikter; konflikthantering; kritiskt perspektiv; ledarskap; ledarskapsstilar; lågaffektivt bemötande; självmedvetenhet; barnsyn;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera förskollärares förståelse av sitt ledarskap i relation till konflikter, med ett fokus på det lågaffektiva bemötandet. Arbetet syftar mer specifikt till att skapa förståelse för hur förskollärarna anser att konflikter uppstår mellan vuxen och barn i förskolan samt hur de väljer att hantera det. LÄS MER

  4. 14. När nycklarna sällan passar : En essä om pedagogers villrådighet i mötet med utagerande barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Beatrice Lunnelie; [2020]
    Nyckelord :Approach; relationships; knowledge; affective; externalised behaviors; low-impact approaches; Förhållningssätt; relationer; kunskap; affekt; utagerande beteenden; lågaffektiva metoder;

    Sammanfattning : In this scientific essay I examine three situations in which the common difficulty is how I, as an educator, should respond to a child with challenging behavior. The purpose of this essay is to investigate how different approaches affect children with externalising behavior. LÄS MER

  5. 15. ’’Jag kan inte förvänta mig att barnet lugnar ner sig och slutar skrika om inte jag själv gör det’’ : En kvalitativ studie om grundlärare i fritidshems uppfattningar om lågaffektivt bemötande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Fritidshemspedagogisk forskning

    Författare :Jessica Eriksson; Julia Ahlin; [2020]
    Nyckelord :Lågaffektivt bemötande; Fritidshem; Bemötande; Förhållningssätt; Fritidslärare; Relationskompetens; Affekt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka fritidslärares uppfattningar om lågaffektivt bemötande i fritidshemmet. Hur uppfattar fritidslärarna att arbeta med ett lågaffektivt bemötande i fritidshemmet? Vilka möjligheter och utmaningar finns enligt fritidslärarna med lågaffektivt bemötande? Studien bygger på kvalitativ metod och har sin grund i semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod. LÄS MER