Sökning: "Low-context culture"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Low-context culture.

  1. 1. Inhemskt producerad, globalt distribuerad, målgrupp negligerad?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Maelum; Anton Olsson; Ludvig Lorichs; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklamstandardisering; Kultur; Semiotik; Perceptionsknep; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: ​S​yftet med studien är att undersöka kulturell påverkan av kreativa inslag i standardiserad reklam. Med studien vill författarna bidra marknadsföringsbyråer med en utökad förståelse för hur den kultur som är associerad med landet inom vilken byrån agerar kan ha en omedveten påverkan på produktionen av reklamfilm. LÄS MER

  2. 2. Intercultural Communication Barriers among Future Leaders & Followers : A study on Intercultural communication barriers in Swedish multicultural work settings

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Nida Asghar; Anika Tabassum; [2020]
    Nyckelord :Intercultural Communication ICC ; ICC Barriers; Swedish multicultural work settings; Management of ICC barriers; High-context culture; Low-context culture; International participants;

    Sammanfattning : This is an era of globalization due to which the world has become a Global Village and organizations are transforming into multicultural firms while increasingly building diverse teams. However, due to the organizations’ tendency towards becoming international, individuals worldwide travel and migrate from one society to another. LÄS MER

  3. 3. Webbdesign i Japan och Sverige : En tvärkulturell analys av webbplatser från hög-kontextuella kulturer och låg-kontextuella kulturer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rene Enomoto; [2017]
    Nyckelord :Cross-culture; web design; visual communication; website analysis; low-context cultures; high-context cultures; cultural values; tvärkulturell; webbdesign; visuell kommunikation; webbplatsanalys; låg-kontextuella kulturer; hög-kontextuella kulturer; kulturella värderingar;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att analysera och identifiera skillnader och likheter i webbdesign mellan två länder, Japan och Sverige. De japanska och svenska webbplatserna för två företag etablerade i både Japan och Sverige, IKEA och DAIKIN, har analyserats utifrån en modell framtagen av Würtz (2006) i en tidigare studie på området. LÄS MER

  4. 4. Making Sense Of Intercultural Miscommunication : A case study on Project Clean Uluwatu

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Matilda Andrén; [2015]
    Nyckelord :Intercultural communication; misunderstandings; miscommunication; Sensemaking; High Context and Low Context cultures.;

    Sammanfattning : This study looks into the field of intercultural miscommunication and misunderstandings on small multicultural Non Profit Organization (NPO) seen from the expats point of view. It is a study based on a qualitative method-design, including a micro-ethnographic study and qualitative interviews on a small NPO on Bali, Indonesia called Project Clean Uluwatu (PCU) that contain volunteers from all over the world. LÄS MER

  5. 5. Do you see what I see?: A cross-cultural study on interpretation of clothing as a non-verbal signal

    Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Sunju Park Larsson; [2014-09-16]
    Nyckelord :clothing; culture; decoding; high-context; intercultural communication; low-context; non-verbal communication; photo elicitation;

    Sammanfattning : To understand human social behavior, it is crucial to pay attention to non-verbal communication signals. Clothes are one of the non-verbal signals which inevitably transmit social signals and clothes are closely related to self-representation; therefore they can be used to make a desired impression. LÄS MER