Sökning: "Luca Liu"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Luca Liu.

  1. 1. Thriving Together : How Regenerative Firms Can Build Collectively a Stronger Future

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Anna-Lisa Nentwich; Luca Wallner; [2023]
    Nyckelord :Regenerative Firms; Inter-Organisational Collaboration; Organisational Resilience; Transparent Knowledge Sharing; System Resilience;

    Sammanfattning : Motivation In the upcoming decades, traditional firms will transition to becoming a more regenerative version, with a socio-ecological purpose at the core of the firm. In this transition phase, regenerative firms, with a focus on impact maximisation of the socio-ecological purpose and traditional firms, with a focus rather on profit maximisation, need to coexist and be resilient somehow. LÄS MER

  2. 2. Leva här och nu : Ungas privata pensionssparande fritt från psykologiska fallgropar

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Andersson; Valentina Di Luca; [2022]
    Nyckelord :Private pension savings; younger generations; Sweden; life cycle; behavioral economics; psychological biases; short- and long-term focus; self-control; overconfidence; social interaction.; Privat pensionssparande; yngre generationer; Sverige; livscykel; beteendeekonomi; beteendepsykologiska bias; kort- och långsiktigt fokus; självdisciplin; övermod; social interaktion.;

    Sammanfattning : Bakgrund: De yngre generationerna, individer födda efter år 1990, står inför stora utmaningar och riskerar att erhålla sämre pensioner än dagens pensionärer, vilket ställer höga krav på att inkludera ett privat pensionssparande. Trots att det privata pensionssparandet i dagsläget är mer aktuellt än någonsin är det fortfarande ovanligt förekommande bland de yngre generationerna. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på företag i tidningsbranschen : En studie i svensk kontext med fokus på företagsaspekter och branschstruktur

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Ralmé; Vanessa de Luca; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; strategy; business model; business model canvas; business model innovation; dynamic capabilities; industry convergence; industry change; Digitalisering; strategi; affärsmodell; affärsmodellkanvas; affärsmodellinnovation; dynamiska förmågor; branschkonvergens; branschförändring;

    Sammanfattning : Problematisering: En begränsad mängd forskning på tidningsbranschen har genomförts i svensk kontext. Oenighet råder bland forskare vilken del av affärsmodellen som påverkas och på vilket sätt, dessutom är det tvetydigt hurdana affärsmodellsinnovation är framgångsrikt. LÄS MER

  4. 4. Ekon av det förflutna : En undersökning av den antika erotikens roll och tematisering i romanen och filmen Call Me by Your Name

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för språk och litteratur

    Författare :Nina Hall; [2019]
    Nyckelord :Call Me by Your Name; Aciman; Guadagnino; Plato; Symposium; sexuality; heteronormativity; homosexuality; same-sex attraction; gender roles; Ancient Greece; eros; eromenos; erastes; ideal; gender studies; queer theory; Call Me by Your Name; Aciman; Guadagnino; Platon; Symposion; Gästabudet; sexualitet; heteronormativitet; homosexualitet; samkönat begär; könsroller; antiken; antik tematik; eros; eromenos; erastes; ideal; genusvetenskap; queerteori;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen utforskas André Acimans roman Call Me by Your Name (2007) och regissören Luca Guadagninos filmatisering av verket (2017) i relation till det antika begreppet eros (ung. begär). LÄS MER

  5. 5. Sökmotoranvändares annonsmedvetenhet och attityd mot organiskaoch betalda sökresultat : En kvantitativ studie om hur sökmotoranvändares attityd påverkas av annonsmedvetenhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Vanessa de Luca; Jacob Rhan; [2018]
    Nyckelord :ad disclosure; attitude; search engine marketing; persuasion knowledge; Annonsmärkning; attityd; sökmotormarkandsföring och persuasion knowledge;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine if there is a relationship between search engine users advertising awareness and attitude towards organic- and/or paid search results. Hypothesis: H1: The attitude toward Google´s paid search results is significantly more negative for search engine users who successfully identify more than 75% of Google´s paid search results on the results page compared to search engine users who successfully identified less than 75% of Google´s paid search results on the search results page. LÄS MER