Sökning: "Ludvig Svarén"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Ludvig Svarén.
1. Hur man skapar en visuellt slagkraftig 3D-karaktär : Fokuserat på kroppsform och personlighetsmässiga egenskaper
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how design principles regarding body shape work in practice and how these affect the perception of a stylized 3D character's personality traits. We hope this can help animators and character designers gain an awareness of how character design affects the experience of the characters. LÄS MER
2. “Man ska jobba hemifrån” : Tjänstemäns upplevelse av hemarbete följt av covid-19
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka tjänstemäns upplevelse av ökad mängd hemarbete. Studien är till för att få en förståelse över hur svenska tjänstemän har påverkats och hanterat de förändringar som blivit av det ökade hemarbetet. LÄS MER
3. Housing after Corona : How a building can be designed for working from home
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : In Sweden and around the world, there has been a pandemic during the years 2020 and 2021. People who have been working in offices have, to a large extent, been encouraged to work from their homes and as a result, it has been noticed that working from home has a possibility to continue after thepandemic is over. LÄS MER
4. ”Jag hade aldrig kunnat fråga mamma om detta”: En genus- och kunskapshistorisk textanalys av frågorna och svaren i ungdomstidningen Kamratpostens frågespalt om sex och samlevnad från 1964-2019
Master-uppsats, Lunds universitet/HistoriaSammanfattning : The source material for my thesis has been the question column about puberty and sex in the Swedish youth magazine Kamratposten. The target audience of the magazine are boys and girls age 8-15 and it was founded in 1892 by the school teacher Stina Quint. LÄS MER
5. Det flerdimensionella biobesöket : En gamification-studie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Gamification har börjat integreras mer och mer i våra liv varje år inom diverse områden såsom shopping, sport och undervisning. Gamification används per definition för att öka motivation hos användare genom att introducera spelmoment i en icke-spel kontext. LÄS MER