Sökning: "Lufthansa Airlines"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lufthansa Airlines.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning inom flygbranschen : En jämförande studie av hållbarhetsredovisning mellan traditionella flygbolag och lågprisflygbolag

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Diamel Kovalj; Nikki Marjanovic; [2019]
    Nyckelord :Sustainability report; CSR; Airlines; Low cost airlines; Traditional airlines; Ryanair; SAS; Lufthansa; Norwegian; Triple bottom line; strategies; Hållbarhetsredovisning; Hållbarhetsrapport; CSR; Flygbolag; Lågprisflygbolag; Traditionella flygbolag; Ryanair; SAS; Lufthansa; Norwegian; Triple bottom line; strategier;

    Sammanfattning : Reporting of sustainability has gained an increasing importance over the past years and companies have begun to take greater responsibility for society. One major reason why sustainability has been recognized is because of the increased climate change in the world. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning : Till vem är den skriven?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Malin Kolbe; Samira Haji Weheliye Raage; [2012]
    Nyckelord :Social Responsibility; Financial Responsibility; Legitimitetsteorin; Environmental Responsibility; legitimacy theory; SAS; stakeholder theory and institutional theory; SAS; Finnair; Norwegian Airlines; Finnair; Lufthansa Airlines; Socialt ansvar; Ekonomiskt ansvar; Miljöansvar; Intressentteorin och Institutionellteori;

    Sammanfattning : Miljömedvetenhet är ett begrepp som används flitigt idag både i företagsvärlden och privat. Detta har lett till att kundernas medvetenhet om miljön och det sociala ansvaret har ökat och de ställer allt högre krav på företagens produkter och tjänster. LÄS MER

  3. 3. Airline Pricing Strategies : A comparison of German Lufthansa and Scandinavian Airline System

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Victoria Lohmeier; Simon Hess; [2009]
    Nyckelord :Airline; Pricing; SAS; Lufthansa; Price Segmentation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. The Identification of Gaps between perceived and required Service Quality and Strategies to increase Customer Satisfaction

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Tanja Grewe; [2009]
    Nyckelord :service quality; customer satisfaction; gap analysis; airline sector;

    Sammanfattning : The assurance of customer satisfaction is an increasing challenge for airline companies. Bridging the gap between passenger expectations and the perceived image of service quality is a permanent problem that is in the need to be optimized. LÄS MER